جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

در یک دنیای ایده‌آل، تمام غذاهای سگ‌ها مثل هم هستند اما در واقعیت صاحبان سگ  موقع انتخاب غذای سگ با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها روبه‌رو می‌شوند که همه ادعا می‌کنند بهترین غذای سگ در بازار هستند. انتخاب برای یافتن یک مارک غذای سگ سالم، مقرون به صرفه و جذاب برای حیوان خانگی شما اغلب خسته کننده است. اما ما در این مطلب با استفاده از نظرات کارشناسان (AKC) توصیه‌های تخصصی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم موقع خرید غذای سگ بهترین گزینه را انتخاب کنید

غذای سگ خوب و با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

اکثر مردم به سگ‌های خود کیبل خشک یا غذای مرطوب کنسرو شده می‌دهند. این غذاهای فرآوری شده ممکن است برای ما جذاب نباشند، اما حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ برای سالم ماندن هستند. غذاهای تجاری سگ با کیفیت بسیار تنظیم شده است و توسط متخصصان دامپزشکی تحت آزمایش‌های دقیق قرار گرفته است. بنابراین دقیقاً چه چیزی در این غذاهای سگ وجود دارد؟

سگ ها برخلاف گربه‌ها گوشتخواران سختگیر نیستند. در حالی که گوشت بیشتر رژیم غذایی آنها را تشکیل می‌دهد، سگ های خانگی می‌توانند مواد مغذی را از غلات، میوه ها و سبزیجات نیز دریافت کنند. این غذاهای غیر گوشتی فقط پرکننده شکم نیستند، بلکه می‌توانند منبع ارزشمندی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر ضروری باشند. یک غذای خوب برای سگ حاوی گوشت، سبزیجات، غلات و میوه است. بهترین غذاهای سگ، حاوی نسخه‌های باکیفیت از این مواد است که برای دستگاه گوارش سگ شما مناسب است.

تغذیه سگ

بهترین غذای سگ برای دوست پشمالوی شما باید تمام نیازهای غذایی او را برآورده کند. در حالی که اکثر برندهای تجاری غذای سگ به طور ویژه با حداقل نیازهای تغذیه‌ای برای سگ‌ها فرموله شده‌اند، مهم است که به یاد داشته باشید که هر سگ دقیقاً نیازهای تغذیه ای یکسانی ندارد.

سگ ها در طول زندگی خود به طیف وسیعی از مواد مغذی در مقادیر مختلف نیاز دارند. نیازهای غذایی یک توله سگ با یک سگ بالغ متفاوت است، به همین دلیل ایده خوبی است که یک شیر خشک یا غذای «تمام مراحل زندگی» را به سگ جوان خود بدهید.  این نکته را نیز فراموش نکنید که سگ‌ها و توله‌سگ‌های نژاد بزرگ نسبت به سگ‌ها و توله‌سگ‌های نژاد کوچک نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند.

افسانه‌ها و اطلاعات غلط درباره غذای سگ

افسانه‌های زیادی درباره غذای سگ و اطلاعات نادرست در مورد تغذیه سگ در اینترنت وجود دارد. شما می‌توانید آن را با پیروی از یک قانون ساده مرتب کنید: منابع خود را بررسی کنید. بسیاری از محصولات در بازار ادعاهایی در مورد تغذیه سگ‌ها بدون اثبات علمی دارند. در حین انجام تحقیق، همیشه بررسی کنید که آیا این اطلاعات توسط یک منبع معتبر مانند دامپزشک، متخصص تغذیه سگ‌ها یا مطالعه علمی پشتیبانی می‌شود یا خیر.

مشاهده
پنج کار مهمی که صاحبان توله‌سگ هرگز نباید انجام دهند

بسیاری از مردم در مورد غذای سگ حاوی غلات یا بدون غلات، غذای سگ بدون نخود، یا غذاهای سگ حاوی محصولات جانبی حیوانی سؤالاتی دارند. اگر سگ شما به آلرژی غذایی ناشی از غلات تشخیص داده شده است، می توانید با راهنمایی دامپزشک خود رژیم غذایی بدون غلات را انتخاب کنید.

برای بیشتر سگ‌ها، غلات در واقع منبعی از مواد مغذی مفید هستند. محصولات جانبی حیوانی با کیفیت نیز مغذی هستند. اینها شامل گوشت اندام و احشاء است که اغلب حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به گوشت ماهیچه‌ای است که توسط انسان مصرف می‌شود.

نحوه خواندن برچسب غذای سگ

یکی از راه‌های تشخیص غذای خوب سگ از غذای بد سگ خواندن برچسب آن است. گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، زیرا خواندن برچسب‌ها ممکن است سخت باشد، هم به دلیل چاپ ریز و هم به دلیل ناهنجاری ساده در دست زدن به کیسه‌های بزرگ غذای سگ در فروشگاه! اما برچسب ها نیز می‌توانند گمراه کننده باشند. شرکت‌های تولیدکننده غذای سگ باید این هشت اطلاعات کلیدی را روی بسته‌بندی محصولات خود درج کنند:

  • نام محصول
  • وزن خالص محصول
  • نام و آدرس سازنده
  • تجزیه و تحلیل تضمینی
  • لیست مواد تشکیل دهنده
  • گونه های حیوانی مورد نظر (مانند سگ یا گربه)
  • بیانیه کفایت تغذیه
  • دستورالعمل‌های تغذیه

عناصر تشکیل دهنده غذای سگ

لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب غذای سگ، کیفیت مواد یا اینکه از کجا آمده‌اند را به شما نشان نمی‌دهد و برخی از تولیدکنندگان مواد تشکیل دهنده را تقسیم می‌کنند تا توزیع برابرتر شود. به عنوان مثال، انواع مختلف ذرت، مانند ذرت پوسته شده، ذرت آسیاب شده، یا ذرت خرد شده را می‌توان به طور جداگانه فهرست کرد. این امر ذرت را در لیست مواد تشکیل دهنده کاهش می‌دهد، حتی اگر محتوای واقعی ذرت در غذا زیاد باشد. گوشت یکی دیگر از مواد مغذی است. گوشت‌های کامل حاوی درصد زیادی از وزن آب هستند، به این معنی که درصد کلی گوشت پس از فرآوری کمتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

در حالی که لیست مواد ممکن است کیفیت مواد را به شما نگوید، اما به شما می‌گوید که چه چیزی در غذا وجود دارد. این امر به ویژه برای سگ‌هایی با نیازهای غذایی خاص یا آلرژی بسیار مهم است و همچنین برای صاحبانی که می خواهند سگ خود را با منابع خاصی از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات تغذیه کنند مفید است.

بهترین غذای سگ برای نژادهای کوچک و بزرگ

سگ‌های نژاد کوچک و سگ‌های نژاد بزرگ نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند. سگ‌های نژاد بزرگ نسبت به نژادهای کوچکتر مستعد ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی هستند و بنابراین اغلب به غذای سگ نژاد بزرگ با تعادل‌های مختلف مواد مغذی خاص برای ارتقای سلامت اسکلتی عضلانی، به ویژه در توله سگ ها نیاز دارند. از سوی دیگر، سگ‌های نژاد کوچک می‌توانند در کیبل‌های بزرگ خفه شوند و نیازهای تغذیه‌ای خاص خود را دارند که می‌تواند با غذای سگ‌های نژاد کوچک سازگار شود. در مورد نژاد سگ خود تحقیق کنید تا دریابید که آیا نیازهای تغذیه‌ای دیگری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

مشاهده
چطور از سگ و گربه نابینا مراقبت کنیم؟

بهترین غذای سگ برای توله سگ‌ها

نیازهای غذایی سگ‌ها در طول زندگی متفاوت است. توله سگ‌ها نسبت به سگ‌های بالغ نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند و سگ های مسن ملاحظات تغذیه‌ای خاص خود را دارند. اکثر شرکت‌های غذای سگ، غذاهای مخصوص توله سگ را برای هر مرحله از زندگی سگ حمل می‌کنند، که انتخاب شما را آسان تر می‌کند. اگر نگران این هستید که بهترین غذای سگ برای مرحله زندگی سگ شما کدام است، با دامپزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه غذایی برای سگ شما مناسب است.

توله سگ شما نسبت به سگ بالغ به تعادل مواد مغذی متفاوتی نیاز دارد. این به ویژه برای نژادهای بزرگ صادق است. تغذیه توله سگ نژاد بزرگ می‌تواند کمک کننده باشد، زیرا رشد آنها باید به دقت کنترل شود تا از مشکلات استخوانی و مفصلی جلوگیری شود. توله‌های دیگر هم در «غذای توله‌سگ» و هم غذاهایی که برچسب «برای تمام مراحل زندگی» دارند، خوب عمل می‌کنند. بهترین غذا برای توله سگ شما بستگی به جثه و نژاد توله سگ شما دارد. همیشه با دامپزشک خود برای توصیه هایی در مورد تغذیه توله سگ‌ها و توصیه هایی در مورد نحوه تغییر توله ها به غذای سگ بالغ مشورت کنید.

بهترین غذای سگ برای سگ‌های سالمند و بالغ

سگ‌های سالمند که معمولاً 7+ سال در نظر گرفته می‌شوند، از نظر نیازهای تغذیه‌ای فردی، متفاوت هستند. سگ‌های مسن‌تر ممکن است با اضافه وزن و یا کمبود وزن دست و پنجه نرم کنند، به همین دلیل است که چنین تنوعی وجود دارد. انتخاب بهترین غذای سگ سالخورده ممکن است به چیزی که سگ شما خوشایند می‌بیند بستگی داشته باشد. بسیاری از سگ‌های مسن‌تر غذای مرطوب را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به گرم کردن غذا برای تقویت عطر نیاز داشته باشند. در نهایت، دامپزشک شما می تواند به انتخاب بهترین غذای سگ برای یک حیوان خانگی مسن کمک کند.

بهترین غذا برای سگ‌هایی با نیازهای غذایی خاص

آلرژی‌ها، معده‌های حساس و محدودیت‌های غذایی روی سگ‌ها و همچنین افراد تاثیر می‌گذارد. تغذیه سگ‌هایی با نیازهای غذایی خاص می‌تواند دشوار باشد. بهترین اقدام شما این است که با دامپزشک خود مشورت کنید تا در مورد غذای سگ که به بهترین وجه به وضعیت آنها کمک می کند، مشاوره دهید.

بهترین غذای خشک سگ

در دسترس‌ترین و مقرون به صرفه ترین غذای سگ، غذای خشک است. غذای خشک سگ نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و این مزیت اصلی آن نسبت به غذای مرطوب سگ است زیرا تقریباً 90 درصد ماده خشک و 10 درصد آب دارد. این باعث می شود آن را به راحتی ذخیره کنید.

مشاهده
همه ویژگی‌های نژاد شیتزو؛ سگ درباری!

 غذای خشک سگ از ترکیب و پختن موادی مانند گوشت و غلات تهیه می‌شود. این فرآیند نشاسته‌های موجود در غذا را به شکلی که به راحتی هضم می‌شود تبدیل می‌کند و در عین حال سموم را از بین می‌برد و مواد را استریل می‌کند.

 انواع مختلفی از غذای خشک سگ در قفسه‌ها وجود دارد. بهترین غذای خشک برای سگ شما به نیازهای غذایی سگ شما بستگی دارد. به طور کلی، یک غذای خشک سگ با کیفیت بالاتر که حاوی مواد مناسب برای مرحله زندگی و نژاد سگ شما باشد، بهترین انتخاب است.

بهترین غذای مرطوب سگ

غذای مرطوب سگ، یا غذای کنسرو شده سگ، یک جایگزین کاملا مناسب برای غذای خشک است. در حالی که به طور کلی کمی گران‌تر است، غذای مرطوب سگ نسبت به غذای خشک خوش طعم‌تر است و می تواند به تحریک اشتهای سگ‌های حساس کمک کند. غذای مرطوب سگ حاوی بسیاری از مواد مشابه با غذای خشک سگ است، اما نه به همان مقدار.

غذای مرطوب حاوی مقادیر بالاتری از گوشت تازه، مرغ، ماهی و محصولات جانبی حیوانی به همراه پروتئین‌های بافت‌دار بیشتری است که از غلات به دست می‌آید. کنسرو غذای سگ ماندگاری طولانی دارد، اما پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شود. بهترین غذای مرطوب برای سگ شما، درست مانند غذای خشک سگ، به مرحله زندگی، نژاد و نیازهای غذایی خاص یا آلرژی سگ شما بستگی دارد. با دامپزشک خود در مورد غذای مرطوب سگ که برای حیوان خانگی شما توصیه می کند صحبت کنید.

البته برخی غذاها بین سگ و انسان مشترک است! مقاله غذاها و خوراکی مشترک بین انسان و سگ را مطالعه کنید تا بببینید چه غذاهایی را از یخچال خانه تان میتوانید انتخاب کنید تا به دوست پشمالوی خود بدهید.

چقدر باید به سگم غذا بدهم؟

چاقی سگ یک نگرانی رو به رشد در جامعه دامپزشکی است و با بسیاری از مشکلات سلامتی در سگ‌ها مرتبط است. خوشبختانه برای حیوانات خانگی، ما معمولاً در مورد کنترل رژیم غذایی آنها نظم بیشتری نسبت به کنترل رژیم خود داریم.

 دانستن اینکه چقدر به سگ خود غذا بدهید و وزن سگ سالم چگونه به نظر می رسد می‌تواند مشکل باشد. بسیاری از صاحبان به طور تصادفی به حیوانات خانگی خود بیش از حد غذا می‌دهند، به همین دلیل مهم است که سگ خود را برای معاینات منظم ببرید و با دامپزشک خود در مورد قسمت‌های مناسب صحبت کنید. دستورالعمل‌های پشت بسته‌های غذا دقیقاً به همین نکته اشاراه می‌کنند.

برخی از سگ‌ها ممکن است بیشتر از مقدار توصیه شده نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به مقدار بسیار کمتری نیاز دارند. سطح فعالیت، زمان سال، پرستاری، بیماری و عوامل دیگر همگی می‌توانند بر میزان نیاز سگ برای خوردن تأثیر بگذارند.

انتخاب بهترین غذای سگ

بهترین غذای سگ برای سگ شما در نهایت به تصمیم شما بستگی دارد. به عنوان یک صاحب، شما کسی هستید که سگ خود را به طور منظم می بینید. اگر سگ شما مدفوع سفت و سالم تولید می‌کند، فعال و مناسب است و اشتهای سالمی دارد، پس غذای سگ شما احتمالاً خوب عمل می‌کند.

دامپزشک شما یک منبع ارزشمند برای شما در طول این فرایند است. آنها در مورد تغذیه حیوانات خانگی بیشتر از صاحبان معمولی می‌دانند و همچنین به تحقیقات و منابعی دسترسی دارند که صاحبان سگ ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن