جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

حضور یک گربه پشمالوی بامزه در خانواده‌تان می‌تواند لحظات دلنشینی را برای‌تان رقم بزند. اما قبل از اقدام برای نگهداری و سرپرستی گربه باید هزینه‌های آن را حتما در نظر داشته باشید. شما به عنوان صاحب و سرپرست گربه بیش از هر چیز باید متعهد باشید و مطمئن شوید که از پس نگهداری گربه برمی‌آیید. در این مطلب بر اساس آخرین قیمت‌های موجود محصولات پت در بازار ایران، به شما می‌گوییم که برای نگهداری گربه ماهانه به طور میانگین چقدر باید هزینه کنید.

نگهداری گربه چقدر هزینه دارد؟

قبل از ارائه قیمت‌های گربه درنظر داشته باشید مانند سایر کالاها و خدمات، طیفی متنوعی از قیمت‌ها در محصولات و خدمات پت نیز وجود دارد. بر همین اساس ما برای حدود قیمت‌های کالاها و خدمات مورد نیاز گربه، سقف و کف معیین کرده‌ایم تا بتوانید میزان هزینه را با رقمی که برای نگهداری گربه در ذهن دارید، تطبیق دهید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان هزینه ماهانه برای نگهداری گربه به عواملی مختلفی مثل نژاد هم بستگی دارد مثلا نژادهای گربه پرشین و گربه اسکاتیش به دلیل عوامل ژنتیکی همواره نیازمند رسیدگی‌های درمانی خاص هستند که هزینه‌بر است. از طرفی مثلا گربه‌های خیابانی یا همان ‌نژاد THS گربه‌های کم‌هزینه‌تری هستند.

هزینه‌های نگهداری گربه شامل هزینه خرید لوازم اولیه و هزینه‌ ماهانه نگهداری گربه می‌شوند:

 هزینه‌های اولیه نگهداری گربه

شما برای آوردن یک عضو جدید به خانواده باید در ابتدا لوازم مورد نظر را فراهم کنید. مثلا باید یک فضا برای خواب او در نظر بگیرید، یک ظرف خاک و یک ظرف غذا خریداری کنید و …. در ادامه جدول هزینه‌های اولیه نگهداری گربه را می‌بینید:

نگهداری همزمان سگ و گربه چقدر امکان‌پذیر است؟
مشاهده

جدول هزینه نگهداری گربه

نیازهای اولیه گربه حدود قیمت (به تومان)
باکس حمل گربه از 250 هزار تا 12 میلیون
ظرف آب‌ و غذا گربه از 50 هزار تا 3 میلیون
ظرف خاک گربه از 250 هزار تا 900 هزار
جای خواب گربه از 100 هزار تا 7 میلیون
میکروچیپ گربه از 100 تا 3 میلیون
لوازم بازی گربه از 50 هزار تا 3 میلیون
قلاده گربه از 50 هزار تا 5 میلیون

هزینه ماهانه نگهداری گربه چقدر است؟

در کنار وسایل اولیه که برای نگهداری گربه در آپارتمان خریداری می‌کنید، باید ماهانه هزینه‌هایی مانند غذا و مراقبت‌های پزشکی گربه را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشد که برای اموری مانند غذای گربه شما تصمیم می‌گیرید که چه کیفیت غذایی را برای رژیم غذایی گربه در نظر بگیرید. مثلا اگر تصمیم داشته باشید که به پشمالو بیشتر غذای مرطوب و کنسروی گربه بدهید، باید هزینه بیشتری را برای غذای ماهانه گربه در نظر بگیرد. ما در این بخش نیز سقف و کف هزینه‌ها را مشخص می‌کنیم. در ادامه جدول هزینه نگهداری ماهانه گربه را می‌بینید:

جدول هزینه نگهداری ماهانه از گربه

موارد مورد نیاز هزینه ماهانه هزینه سالانه
هزینه غذای گربه از 800 هزار تا 5 میلیون از 9 میلیون تا 60 میلیون
هزینه ویزیت دامپزشکی متوسط 40 هزار تومان 500 هزار تومان
واکسن متوسط 25 هزار تومان 300 هزار تومان
گرفتن ناخن و کوتاه‌کردن مو متوسط 50 هزار تومان 600 هزار تومان
شامپو و مواد بهداشتی گربه متوسط 30 هزار تومان 400 هزار تومان

پس کف قیمت برای خرید وسایل اولیه مورد نیاز برای نگهداری گربه در حال حاضر که در خرداد ماه 1402 قرار داریم چیزی حدود 900 هزار تومان است و سقف قیمت خرید برای وسایل نگهداری از گربه نیز 35 میلیون تومان است. یعنی در واقع برای خرید وسایل اولیه گربه داشتن یک میلیون تومان هم کافی است!

همه چیز درباره عقیم سازی گربه؛ از دلایل تا هزینه عقیم‌ کردن
مشاهده

اما کف هزینه ماهانه نگهداری گربه در حال حاضر چیزی حدود یک میلیون تومان است و سقف هزینه نگهداری یعنی مراقبت از گربه در لاکچری‌ترین حالت ممکن نیز 8 میلیون تومان است.

هزینه‌های غیرمنتظره نگهداری از گربه

پشمالوی بامزه و وروجک شما ممکن است هزینه‌های غیر‌منتظره‌ای را روی دست‌تان بگذارد. مثلا گربه‌ها می‌توانند فرش را پاره کنند، مبلمان را خراش دهند و با ناخن‌های تیز مشکلات دیگری ایجاد کنند. برخی از گربه‌ها نیز ممکن است از ادرار برای مشخص کردن قلمرو خود استفاده کنند که هزینه‌های نظافت و شست‌شو را روی دست‌تان می‌گذارد.

فراموش نکنید گربه‌ها ممکن است آسیب ببینند یا بیمار شوند که این می‌تواند منجر به هزینه‌های بعضا گران دامپزشکی شود. مثلا گربه‌ها می‌توانند در پرش از ارتفاع کنترل‌شان را از دست بدهند و پنجه خود را بشکنند یا یک چیزی ممنوعه از روی زمین بردارند و بخورند که برای خارج کردنش نیاز به جراحی باشد. البته که پیش‌بینی هزینه یک حادثه یا بیماری غیرممکن است، اما می‌توانید با استفاده از بیمه حیوانات خانگی که در ایران نیز انجام می‌شود، هزینه‌های این بخش را مدیریت کنید.

هزینه عقیم سازی گربه چقدر است؟

گربه شما حتما به عقیم سازی نیاز دارد و شما باید انی هزینه را نیز در نظر بگیرید. هزینه عقیم‌ سازی گربه در حال حاضر که در خرداد ماه 1402 قرار داریم از 800 هزار تومان تا نهایتا 2 میلیون تومان است. البته برخی از بیمه‌های سگ و گربه هزینه‌های عقیم سازی گربه را پوشش می‌دهند. به طور کلی اگر گربه شما مشکل زمینه خاصی نداشته باشد عقیم سازی گربه نباید بیش‌تر از یک میلیون تومان خرج روی دست‌تان بگذارد.

چند راه ساده و موثر برای لاغر شدن گربه‌ها
مشاهده

هزینه بیمه گربه چقدر است؟

هزینه بیمه گربه به شرکت بیمه‌ای که انتخاب می کنید و عوامل دیگری مانند سن و نژاد گربه شما بستگی دارد. هنگام خرید بیمه حیوانات خانگی، همه طرح‌های بیمه حیوانات خانگی را بررسی کنید و با توجه به بودجه‌تان، بهترین بیمه را برای گربه پشمالوی خود انتخاب کنید. بیمه‌های حیوانات خانگی در ایران برای گربه سقف سنی 10 سال را در نظر گرفته‌اند و گربه‌های بالای 10 سال را بیمه نمی‌کنند. هر چقدر هم که عمر گربه بیشتر باشد هزینه سالانه بیمه بیشتر خواهد بود. رقمی که شرکت‌های بیمه‌های ایرانی بسته به طرح بیمه و سن گربه متفاوت است اما رقم بیمه سالانه گربه بسته به طرح انتخابی شما سالانه از 1 تا 6 میلیون تومان است.

امیدواریم با خواندن این مطلب و درنظر گرفتن هزینه‌های ماهانه گربه، بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب یک گربه پشمالوی بامزه بگیرد. اگر تجربه‌ای از نگهداری از گربه‌ها و هزینه‌هایشان دارید با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن