جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

1

به عنوان یک سرپرست حیوان خانگی، می‌دانید که سگ یا گربه‌تان بامزه‌ترین است، اما چگونه می‌توانید این بانمک بودن را برای به اشتراک گذاشتن با دنیا به تصویر بکشید؟ هشت نکته عکاسی ما را دنبال کنید تا فقط با گوشی هوشمند خود از حیوانات خانگی خود عکس‌هایی زیبا‌ و حرفه‌ای‌ بگیرید.

عکاسی حرفه ای از سگ و گربه

گرفتن عکس‌های عالی از سگ یا گربه چندان پیچیده و سخت نیست. فقط کافی است به مزیت‌های دوربین عکاسی گوشی هوشمند خود آگاه باشید و بدانید در چه موقعیت‌هایی از چه تنظیماتی باید استفاده کنید:

  1. تنظیم دوربین گوشی هوشمند با ویژگی‌های مناسب

اغلب گوشی‌های همراه موجود در بازار با هر سیستم عاملی چه اندروید یا چه ios چهار گزینه اصلی برای دوربینهای خود در نظر می‌گیرند:

حالت محدوده دینامیکی بالا (HDR)

حالت HDR را می‌توان در تنظیمات دوربین گوشی روشن کرد. این حالت به متعادل کردن نقاط برجسته، سایه‌ها و رنگ‌ها در عکس‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود جزئیات در عکس شما برجسته شود. این حالت برای عکس گرفتن از حیوانات خانگی شما در طبیعت عالی است چون تمام جزئیات زیبای حیوان خانگی شما و مناظر ظاهر می‌شود.

حالت پرتره (Portrait mode)

اگر یک هد شات حرفه‌ای دیده باشید، متوجه خواهید شد که پس‌زمینه اغلب تار است و موضوع عکس را برجسته می‌کند. حالت پرتره به شما کمک می‌کند تا به این افکت برسید. اگر از حالت پرتره استفاده می‌کنید، یک نکته مفید این است که مطمئن شوید فضای زیادی بین پس زمینه و سوژه شما وجود دارد (حداقل یک متر!)، و منبع نور خوبی در دسترس دارید. این به دوربین شما کمک می‌کند تا بهتر حالت بین حیوان خانگی شما و پس زمینه را تشخیص دهد.

مشاهده
همه ویژگی‌های نژاد ژرمن شپرد؛ زیبای آلمانی

حالت شب (Night mode)

برای اکثر افراد، گرفتن عکس در شب به معنای روشن کردن فلاش است اما راه بهتری هم وجود دارد! اکثر گوشی‌های هوشمند اکنون به حالت شب مجهز هستند، یک تنظیم ویژه در دوربین گوشی شما وجود دارد که در مدت زمان طولانی‌تری عکس می‌گیرد. با ثابت نگه داشتن دوربین برای چند ثانیه، دوربین شما فرصتی برای گرفتن نور بیشتر و جزئیات بیشتر برای ارائه عکس متعادل‌تری به شما می‌دهد.

این را امتحان کنید: از حیوان خانگی خود در حال خواب با استفاده از حالت شب عکس بگیرید!

زوایای عریض (Wide angles)

یک عکس با زاویه باز به شما کمک می‌کند بدون کاهش کیفیت عکس، عکس‌های زیباتری ثبت کنید. هنگام استفاده از یک دوربین گوشی معمولی، بزرگنمایی یک عکس در واقع تصویر را برش می‌دهد و در بعضی مواقع عکس را دانه‌دار و تار می‌کند. در حال حاضر، تلفن‌های هوشمند مدرن مجهز به لنزهای دوربین متعدد، از جمله لنز زاویه باز هستند.

  1. دوربین را روی حیوان خانگی خود متمرکز کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که صاحبان حیوانات خانگی هنگام عکس گرفتن از حیوانات خانگی خود دارند این است که چگونه تصویر را در حالت فوکوس نگه دارند. اینکه سگ یا گربه خود را ثابت بنشانید در حالی که یک عکس زیبا می‌گیرید مشکل است، بنابراین عکس‌های شما تار می‌شوند زیرا حیوان خانگی شما حرکت کرده است.

برای کمک به حفظ فوکوس عکس خود، سعی کنید دوربین خود را با همان سرعت حیوان خانگی خود حرکت دهید. با تنظیم تمرکز روی چشمان حیوان خانگی شروع کنید. تلفن خود را ثابت نگه دارید و روی صفحه دوربین جایی که می‌خواهید عکس فوکوس شود کلیک کنید.

با تنظیم فوکوس، سعی کنید در حالی که دوربین خود را حرکت می‌دهید، عکس بگیرید تا از حیوان خانگی خود عقب نمانید. از آنجایی که عکس با سرعتی برابر با سگ یا گربه شما حرکت می‌کند، احتمال تار شدن عکس کمتر است.

  1. موقع قاب بندی عکس از «قاعده یک سوم» استفاده کنید

وقتی می‌خواهید قاب ببندید، قانون یک سوم را در ذهن داشته باشید. این قانون تماماً در مورد متعادل کردن محتویات تصویر شما است، بنابراین چشم به مکان مناسب کشیده می‌شود.

مشاهده
داستان رد داگ؛ محبوب‌ترین سگ استرالیا

با استفاده از  دوربین گوشی می‌توانید تصویر خود را به یک سوم افقی و عمودی تقسیم کنید. با ردیف کردن سوژه خود در بخش‌های مختلف این شبکه و استفاده از تقاطع خطوط به عنوان نقاط کانونی، می‌توانید تأثیر کلی عکس را تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید توجه را به حیوان خانگی خود، به ویژه به صورت او جلب کنید، خوب است که پشمالو را در وسط شبکه قرار دهید. اگر از پشمالو عکس می‌گیرید و می‌خواهید مناظر زیبای پشت آن‌ها را نیز در عکس داشته باشید، در نظر بگیرید که حیوان خانگی خود را در یک سوم چپ یا راست تصویر قرار دهید.

  1. به طور همزمان عکس‌های زیادی از سگ و گربه بگیرید

در طول یک جلسه عکاسی با حیوان خانگی خود تا حد امکان زیاد عکس بگیرید زیرا هرگز نمی‌دانید چه لحظه ای را ثبت خواهید کرد. همیشه می‌توانید بعداً عکس‌ها را حذف کنید، اما هرگز یک لحظه به عقب نخواهید رسید.

حالت پشت سر هم عکاسی در اکثر گوشی‌های هوشمند راهی عالی برای گرفتن عکس‌های زیادی در یک زمان بدون نیاز به فشار دادن مکرر دکمه شاتر است. کافی است دکمه شاتر را پایین نگه دارید، تا زمانی که انگشت خود را رها نکنید، تلفن شما هر لحظه به طور خودکار عکس می‌گیرد.

  1. از نور مناسب برای عکاسی سگ و گربه استفاده کنید

نوری که استفاده می‌کنید می‌تواند یک عکس عالی بسازد یا آن را به کل خراب کند. نور طبیعی بهترین عملکرد را دارد، اما مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هرگز به حیوان خانگی خود نور پس زمینه ندهید.

مشاهده
با آفتاب سوختگی در سگ‌ها چه کنیم؟

هدف این است که نور چشمان حیوان شما را جلب کند، بنابراین همیشه منبع نور را در مقابل حیوان خانگی خود نگه دارید. در داخل خانه، می‌توانید از پنجره یا لامپ برای ایجاد نور استفاده کنید. چراغ‌های حلقه‌ای برای نورپردازی داخلی نیز عالی هستند و اکنون یافتن آنها آسان و مقرون به صرفه است.

اگر بیرون از خانه هستید، از عکاسی در روزهای آفتابی، به خصوص در ظهر که خورشید در بالاترین حد است، اجتناب کنید. ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما نور مستقیم خورشید سایه‌های خشن ایجاد می‌کند و همچنین بر نحوه نگاه حیوان خانگی شما به دوربین تأثیر می‌گذارد. روزهای ابری یا در هنگام غروب یا سحر را امتحان کنید تا متعادل‌ترین و زیباترین روشنایی فضای باز را داشته باشید.

  1. از اسباب‌بازی‌ و خوراکی‌ برای جلب توجه سگ و گربه استفاده کنید

وقتی شما سعی می‌کنید عکسی عالی از حیوان خانگی خود بگیرید، جلب‌کنندگان توجه، بهترین دوست شما خواهند بود. می‌توانید از خوراکی‌ها، یک اسباب‌بازی مورد علاقه یا وسیله‌ای که صدا ایجاد می‌کند برای جلب توجه حیوان خانگی خود استفاده کنید. حتی صدای کیسه غذا هم به عنوان یک جلب توجه عالی عمل می‌کند!

قبل از اینکه آماده عکس گرفتن شوید، از غذا یا اسباب بازی برای جلب توجه حیوان خانگی خود استفاده کنید. همیشه خوراک یا اسباب بازی را در کنار لنز نگه دارید تا توجه حیوان خانگی خود را روی دوربین نگه دارید.

  1. قبل از جلسه عکاسی، با سگ و گربه بازی کنید

اگر حیوان خانگی شما سرشار از انرژی است، برای او سخت است که بی حرکت بنشیند یا برای عکس گرفتن ژست بگیرد. یا اگر حیوان خانگی شما بیش از حد هیجان زده است، احتمالاً آنقدر پذیرای دستورات نخواهد بود، یا وسیله جلب توجهی که انتخاب می‌کنید ممکن است خیلی خوب عمل کند و حواس پرتی بیشتری برای حیوان خانگی شما ایجاد کند!

قبل از شروع یک جلسه عکاسی، حیوان خانگی خود را به پیاده روی ببرید یا 15 تا 30 دقیقه را برای بازی اختصاص دهید تا انرژی اضافی را بسوزانید و به تمرکز حیوان خانگی خود کمک کنید.

  1. اطراف حیوان خانگی خود را شلوغ کنید

وقتی از حیوان خانگی خود عکس می‌گیرید، تمرکز باید بر روی نمایش جذاب بودن آنها باشد و نه حواس پرتی‌های موجود در پس زمینه. قبل از اینکه از حیوان خانگی خود عکس بگیرید، سعی کنید هر گونه اشیا حواس پرتی که می‌تواند توجه را از حیوان خانگی شما دور کند را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن