جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

در این مطلب 12 نژاد سگی را معرفی کرده‌ایم که نگهداری آسان‌تری دارند و مناسب افرادی هستند که برای اولین بار قصد نگهداری از سگ را دارند. اگر قصد دارید برای اولین بار تجربه شگفت‌انگیز نگهداری از سگ را تجربه کنید، باید سگی را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. مثلا اگر سگی می‌خواهید که بتواند با شما بدود، یک سگ ورزشکار با استقامت مانند سگ لابرادور را انتخاب کنید.

 اگر یک سگ آرام را ترجیح می‌دهید، نژاد «کینگ چارلز اسپانیل» گزینه مناسبی است و بهتر است از نگهداری نژادهای پر انرژی خودداری کنید. البته که هر سگ منحصر به فرد است اما به طور کلی، سگ‌ها در هر نژاد دارای سطح انرژی، اندازه، ظاهر و نیازهای نظافتی نسبتا قابل پیشبینی هستند که می تواند در انتخاب بهترین سگ برای سبک زندگی شما کمک کند. با ما همراه باشید تا در ادامه نژادهای سگ که نگهداری آسانی دارند را به شما معرفی کنیم.

12 نژاد سگ مناسب خانواده‌ها

به یاد داشته باشید که همه سگ‌ها، بدون توجه به نژاد، به نگهداری روزانه، آموزش و مراقبت‌های دامپزشکی نیاز دارند. اما نگهداری از برخی از نژادهای سگ ممکن است برای شما دردسر کمتری به همراه داشته باشد:

  1. سگ کوهستانی برنس | Bernese Mountain Dog

سگ کوهستانی برنس ممکن است کمی بزرگ باشد، اما این سگ‌ها راحت‌ با شرایط جدید کنار میایند، مشتاق جلب رضایت، مهربان و باهوش هستند. آنها عاشق بازی با بچه‌ها هستند اما از اینکه عصر را در خانه استراحت می‌کنند نیز خوشحال هستند. آنها به خوبی با هر موقعیت زندگی سازگار می شوند و در عین حال که تهاجمی نیستند، نگهبانان نسبتا خوبی هستند و به انسان‌های خود بسیار وفادار هستند. با این حال، توجه داشته باشید که برنرزها کمی ریزش مو دارند و برای از بین بردن موهای شل به برس زدن منظم نیاز دارند.

بررسی اجمالی نژاد: 

ارتفاع: 58 تا 68 سانتی‌متر

وزن: 32 تا 52 کیلوگرم

رنگ: مشکی، خاکستری و سفید

طول عمر: 7 تا 10 سال

  1. بیشون فرایز | Bichon Frise

بیشون فرایز یک سگ کوچولوی بامزه است که برای خانواده‌های دارای فرزند یا آپارتمان‌نشین عالی است. این سگ کمی شبیه به یک توپ پنبه‌ای فنری است 🙂 این نژاد یک همراه همه جانبه عالی است. بیشون‌ها آموزش‌پذیر هستند و به خوبی با هر سبک زندگی سازگار می‌شوند و برای شادی و سلامتی فقط به ورزش متوسط روزانه نیاز دارند. اما برای نگهداری از این سگ پشمالوی بامزه، شما باید زمان‌های منظمی را برای ملاقات با آرایشگر و کوتاه کردن مو اختصاص دهید. موهای مجعد این نژاد باید مرتباً کوتاه شود و به دقت برس زده شود.

مشاهده
دقیقا چقدر باید به سگ غذا بدهیم؟ | جدول تغذیه روزانه سگ

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 22 تا 30 سانتی‌متر

وزن: 3 تا 6 کیلوگرم

رنگ: سفید

طول عمر: 14 تا 15 سال

  1. باکسر | boxer

این سگ وفادار پیوند نزدیکی با خانواده برقرار می‌کند. اگر سبک زندگی نسبتا فعالی دارید، یک بوکسور می‌تواند برای شما مناسب باشد. این نژاد به ورزش و تمرین زیاد نیاز دارد. اگرچه باکسرهای جوان می‌توانند کمی بیش‌فعال باشند، اما قابل آموزش هستند و در طول تمرین از توجه شما لذت می برند و به شما نزدیک‌تر می‌شوند. بوکسورها ذاتا نگهبان هستند و به طور طبیعی از خانواده‌های خود به ویژه کودکان محافظت می‌کنند.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 50 تا 60 سانتی‌متر

وزن: 25 تا 32 کیلوگرم

رنگ: صدری، حنایی و قهوه‌ای

طول عمر: 10 تا 12 سال

  1. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل | Cavalier King Charles Spaniel

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل سگی شیرین و مهربان با ظاهری شبیه توله‌سگهای کلاسیک است. کاوالیرزها می‌توانند در انواع خانواده‌ها رشد می‌کنند و با کودکان در هر سنی به خوبی کنار می‌آیند. این نژاد کوچک رفتار ملایمی دارد و به طور کلی ساکت است. سطح انرژی متوسط کاوالیر به این معنی است که ورزش روزانه اولیه معمولاً برای حفظ سلامتش کافی است. نیاز به آموزش اولیه دارد و به خوبی به آن پاسخ می‌دهد. با وجود پوششی با طول موی متوسط، نیازهای نظافت این سگ کم نیست و برس زدن منظم برای جلوگیری از گره خوردن موها ضروری است.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 30 تا 34 سانتی‌متر

وزن: 5.5 تا 8 کیلوگرم

رنگ: خرمایی براق و ابریشمی، یاقوتی و مشکی

طول عمر: 12 تا 14 سال

  1. گلدن رتریور | 5. Golden retriever

گلدن رتریور سگ اصلی خانواده‌ها است. آنها سگ‌های خوشحال و کم‌دردسری هستند با کودکان در هر سنی عالی  رفتار می‌کنند. این سگ با جثه متوسط، شاد، وفادار، مهربان و فعال است. این نژاد باهوش و سازگار است تا در اکثر خانواده‌ها و در هر شرایطی زندگی کند. آنها همچنین برای حفظ وضعیت بدنی خوب و جلوگیری از کسالت به مقدار کافی ورزش روزانه نیاز دارند. گلدن رتریورها عاشق یادگیری هستند و می‌توانند برای انجام بسیاری از کارها آموزش ببینند. این نژاد به مسواک زدن منظم نیاز دارد.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 53 تا 60 سانتی‌متر

وزن: 25 تا 34 کیلوگرم

رنگ: طلایی روشن تا تیره

طول عمر: 10 تا 12 سال

  1. گریت دین | Great Dane

اجازه ندهید اندازه بزرگ گریت دین شما را بترساند. این توله‌های بزرگ، غول‌هایی مهربان و دوست‌داشتنی هستند، اگرچه اگر احساس کنند خانواده‌شان در خطر است، می‌توانند نگهبانانی خشن هم باشند. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، گریت دین‌ها سگ‌های ساده زیستی هستند که از بازی کردن بسیار لذت می‌برند، بسیار باهوش هستند و با انسان‌های مورد علاقه خود بسیار مهربان هستند. البته برای نگه‌داشتن سگ یا این اندازه باید حتما وقت مناسبی برای آموزش سگ بگذارید تا فرامین شما را بتواند به راحتی اجرا کند.

مشاهده
لیست کامل میوه‌های مجاز و ممنوعه سگ‌ها

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 70 تا 80 سانتی‌متر

وزن: 50 تا 80 کیلوگرم

رنگ: طیفی زنگی متنوع

طول عمر: 7 تا 10 سال

  1. لابرادور رتریور | Labrador retriever

لابرادور رتریور یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نژادهای سگ متوسط و بزرگ است. این نژاد به خوبی با اکثر محیط‌ها سازگار می‌شود و با بچه‌ها عالی رفتار می‌کند. آنها سگ‌هایی به شدت وفادار و مهربان هستند که پیوندهای نزدیکی با خانواده خود ایجاد می‌کنند. این نژاد فعال، بازیگوش و باهوش است. آنها در خانواده‌های فعالی که می‌توانند ورزش و آموزش فراوانی را ارائه دهند، به خوبی رشد می‌کنند. لابرادورها عاشق یادگیری هستند و می‌توان آنها را برای انجام تقریباً هر کاری آموزش داد.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 53 تا 62 سانتی‌متر

وزن: 25 تا 36 کیلوگرم

رنگ: مشکی، شکلاتی یا زرد

طول عمر: 10 تا 12 سال

  1. مالتی | Maltese

مقاومت در برابر چهره دوست‌داشتنی و مهربان و صمیمانه مالتیز سخت است. این سگ‌ها موهای ابریشمی زیبایی دارند که اگر اصلاح نشوند روی زمین میریزند، اما کوتاه کردن منظم موها می‌تواند ریزش مو را قابل کنترل نگه دارد. مالتیز نژادی بسیار مهربان و شاد است که نیازی به ورزش بیش از حد ندارد و راضی است زمان زیادی را برای استراحت روی پاهای شما بگذراند.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 17 تا 23 سانتی متر

وزن: 3 تا 4 کیلو گرم

رنگ: سفید ابریشمی

طول عمر: 12 تا 15 سال

  1. پاپیلون | Papillon

این نژاد سگ شاد است، دوستانه رفتار می‌کند و می تواند در خانه‌های مختلف خودش را با محیط و شرایط جدید به سرعت سازگار کند.. پاپیلون یک سگ کوچک مقاوم است که از یک سبک زندگی تا حدودی فعال لذت می‌برد. این سگ همه کاره می‌تواند به عنوان یک سگ همراه و شریک ورزش عمل کند. پاپیلون نیازی به ورزش زیاد ندارد اما فرصتی برای بازی و دویدن می‌خواهد. آموزش این نژاد آسان است و فقط به نظافت متوسط نیاز دارد.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 20 تا 28 سانتی‌متر

مشاهده
بهترین راه برای جلوگیری از پارس کردن زیاد سگ

وزن: 3 تا 5 کیلوگرم

رنگ: سفید یا دورنگ با سیاه یا لیمویی

طول عمر:  14 تا 16 سال

  1. پامرانین | Pomeranian

سگ پامرانین یک سگ کوچک شیک و شیرین است. Pom اغلب به یک صاحب منفرد نزدیکتر است، اما هنوز هم می‌تواند در خانواده‌ها خوب عمل کند. این نژاد با بچه‌های بزرگ‌تر بهتر است، اما می‌تواند با بسیاری از موقعیت‌ها سازگار شود. به طور کلی تمرینات اولیه روزانه برای شاد نگه داشتن پوم شما کافی است. خوشبختانه، آنها به آموزش مداوم و مثبت به خوبی پاسخ می‌دهند و به همین دلیل پیشرفت خواهند کرد. از طرفی موی آنها آنقدرها که به نظر می‌رسد نیاز به مراقلت و نگهداری ندارد.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 15 تا 18 سانتی متر

وزن: 1.5 تا 3.5 کیلوگرم

رنگ: رنگ‌های متنوع

طول عمر: 12 تا 16 سال

  1. پودل | Poodle

پودل یک نژاد سگ پرطرفدار، همه‌کاره و یک همراه فوق العاده است. پودل با محیط خود سازگار می‌شود و می‌تواند در خانه‌های مختلف، از جمله خانواده‌هایی که بچه دارند، بسیار خوب عمل کند. این نژاد در سه اندازه وجود دارد: اسباب‌بازی، مینیاتوری و استاندارد. همه باهوش هستند و به خوبی به آموزش پاسخ می‌دهند. پودل‌ها سگ‌هایی پرانرژی هستند که به ورزش و تحریک ذهنی زیادی نیاز دارند. آنها برای حفظ موی مجعد و دائماً در حال رشد خود نیاز به نظافت منظم دارند.

بررسی اجمالی نژاد

ارتفاع: بیش از 38 سانت (استاندارد)؛ 25 تا 38 سانت (مینیاتوری)؛ کمتر از 25 سانت (اسباب بازی)

وزن: 20 تا 31 کیلو (استاندارد)؛ 6 تا 8 کیلو (مینیاتوری)؛ 2.5 تا 4 کیلو (اسباب بازی)

رنگ: متنوع

طول عمر: 11 تا 18 سال

  1. شیه‌تزو | shih tzu

شیه‌تزو سگ کوچکی است که قلبی بزرگ دارد و در محبت بی‌همتاست. این نژاد باستانی چینی وقتی با خانواده وقت می‌گذراند، خوشحال می‌شود، خواه روی کاناپه کنار شما در حال تماشای تلویزیون یا بازی با بچه‌ها باشد. این نژادی نیاز زیادی به ورزش ندارد و همچنین مستعد پارس کردن بیش از حد نیست، اما برای جلوگیری از گره خوردن موها، باید حداقل چندین بار در هفته آن موهای ابریشمی زیبا را برس بزنید. با این حال، با کمال تعجب، شیتزو ریزش موی بسیار کمی دارد.

بررسی اجمالی نژاد:

ارتفاع: 22 تا 27 سانتی متر

وزن: 4 تا 7 کیلوگرم

رنگ: متنوع

طول عمر: 10 تا 18 سال

امیدواریم با خواندن این مطلب توانسته باشیم به شما در انتخاب بهترین نژاد سگ به شما کمک کنیم. نژاد مورد علاقه شما چیست؟ با ما دربخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن