جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

گربه‌های پشمالوی ما معمولا مسافران خوشحالی نیستند. بنابراین وقتی لازم است آنها را از نقطه الف به ب می‌برید، باید یک وسیله حمل‌ونقل تا حد امکان ایمن، مطمئن و راحت داشته باشید. چه گربه‌تان را به تعطیلات ببرید چه به خانه یکی از دوستان یا چه به دامپزشک مراجعه کنید یا حتی خانه‌تان را جابه‌جا کنید، یک باکس حمل گربه با کیفیت خوب که گربه‌تان را از قبل با آن آشنا کرده باشید، ضروری است.

بهترین باکس حمل گربه کدام است؟

شما انواع بسیار زیادی از باکس حمل گربه را در بازار پیدا خواهید کرد و تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک را انتخاب کنید، می‌تواند گیج کننده باشد. شما قبل از خرید باکس حمل گربه باید توجه داشته باشید که باکس همیشه باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که گربه شما بتواند راحت بنشیند، بایستد، دراز بکشد و بچرخد، اما نه آنقدر بزرگ که در داخل آن قدرت مانور بالایی داشته باشد.

بهتر است به دنبال یک باکس حمل گربه بادوام باشید که در آن به طور ایمن بسته شود و تهویه مناسبی در هر دو طرف باکس دارد تا از گرم شدن بیش از حد گربه شما جلوگیری کند.

انواع باکس حمل گربه

در ادامه انواع باکس حما گربه را که در بازار وجود دارد را با هم بررسی می‌کنیم تا بیشتر با معایب و مزایای هریک آشنا شوید و بتوانید با توجه به نیازتان بهترین باکس حمل گربه را انتخاب کنید.

  1. باکس حمل گربه سخت و پلاستیکی

باکس‌های حمل گربه سخت که عمدتا از پلاستیک‌های فشرده ویژه تهیه شده‌اند با دهانه‌های چفت شده و دستگیره مناسب، یک انتخاب محکم و مطمئن هستند که از گربه شما محافظت می‌کند و به آنها کمک می‌کند احساس امنیت کنند. این باکس‌ها در برابر ضربه نیز مقاومت خوبی دارند و در صورت برخورد یا رها شدن از دست هیچ آسیبی نمی‌بینند. یک مزیت دیگر این باکس‌ها این است که به سادگی تمیز می‌شوند. در دسته‌های باکس حمل گربه سخت باکس‌های حصیری نیز وجود دارند اما سبدهای حصیری یک کابوس کامل برای تمیز کردن هستند.

مشاهده
7 راه‌حل ساده برای رژیم گربه خانگی

می‌توانید باکس حمل گربه خود را با بالشتک، تشک، پتو یا لحاف نرم، برای گربه راحت‌تر کنید. اما نکته منفی اصلی باکس‌های حمل گربه سخت این است که سنگین هستند و در صورتی که جثه کوچکی دارید حمل آن می‌تواند برای‌تان سخت باشد. به ویژه اگر مجبور باشید مسافت زیادی را پیاده با پشمالو طی کنید.

  1. باکس‌ حمل گربه نرم و پارچه‌ای

برای اینکه مشکل سنگین بودن باکس حمل گربه برطرف شود. وسیله‌هایی مانند کیسه، توری و انواع پارچه نیز برای ساخت حامل نرم گربه در نظر گرفته می‌شود. چون هم سبک‌تر است هم حمل آن آسان تر است هم برای نگهداری فضای بسیار کمی از خانه را اشغال می‌کند.

اما مشکل این حامل‌ها این است که اصلا در برابر ضربه یا سقوط محافظ نیستند و به همین خاطر گربه می‌تواند آسیب ببیند. ضمن اینکه بسته به پارچه ممکن است تمیز کردن آنها سخت‌تر از باکس‌های پلاستیکی باشد. قبل از  اینکه این ایده به ذهن‌تان بیاید که مانند فیلم‌های هالیوودی گربه را درون یک کیسه پارچه‌ای بندازید و روی دوش‌تان بگذارید و از یک فروشگاه بزرگ خرید کنید، حتما چند بار در خانه اول امتحان کنید و مطمئن شوید که می‌توانید به آسانی برای حداقل نیم ساعت این کیسه را روی دوش‌تان حمل کنید.

  1. باکس حمل گربه چرخ‌دار

برای برطرف شدن مشکل سنگینی باکس‌های پلاستیکی حمل گربه، باکس‌هایی چرخ‌داری طراحی شدند که بتوانید آن را روی زمین بکشید. اگر برای حمل یک مدل دستی مشکل دارید و برای‌تان سنگین است، این باکس‌های چرخ‌دار یا اصطلاحا کریرهای رول‌ها می‌توانند انتخاب خوبی باشند. فقط به خاطر داشته باشید که شما در حال حمل یک حیوان هستید، نه چمدان‌تان! بنابراین تا حد امکان به آرامی و با ملایمت باکس را حرکت دهید تا به گربه استرس وارد نشود.

  1. کوله پشتی گربه

اگرچه کوله‌پشتی‌های حامل گربه ممکن است برای‌تان جالب به نظر برسد با توجه به اینکه امکان حمل آسان‌تری دارد و مدل‌های زیبایی هم در بازار عرضه شده است. اما نظر گربه احتمالا با شما متفاوت خواهد بود!  فضای کوله‌پشتی محدود است و احتمالاً برای گربه استرس‌زاتر از حمل‌کننده‌های سنتی هستند. گربه‌ها اصلا دوست ندارند آزادی حرکت خود را از دست بدهند و در موقعیت‌های ناآشنا قرار بگیرند؛ بنابراین اگر هم انتخاب شما کوله‌پشتی است نباید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید.

مشاهده
همه چیز درباره عقیم سازی گربه؛ از دلایل تا هزینه عقیم‌ کردن

چطور گربه را به باکس حمل عادت دهیم؟

اول: برای اطمینان از اینکه پشمالو تا حد ممکن در طول حرکت احساس آرامش می‌کند، ایده خوبی است که وسایلی را که بوی آشنا دارد، به وسیله حمل‌کننده‌اش اضافه کنید تا همیشه بوی خانه را با خود داشته باشد: پتو یا حوله‌ای که بوی گربه شما را دارد یا چند اسباب بازی آشنا، مناسب است و به خوبی کار می‌کند.

دوم: همچنین خوب است مقداری روزنامه در زیر باکس بگذارید تا در سفرها و مسافت‌های طولانی به جذب ادرار گربه کمک کند و کار تمیز کردن پس از سفر را به حداقل برساند. برخی تشک‌های مخصوص وجود دارد که ادرار را به سادگی جذاب می‌کند همچنین برخی از باکس‌های گربه خودشان به کف‌ جذب‌کننده مایعات مجهز هستند.

سوم: برای گربه‌های مسن‌تر که ممکن است از مشکلات مفصلی یا آرتروز رنج ببرند، یک حامل خوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین اگر برای بچه گربه یک کریر اندازه بزرگسال بخرید، یک پتوی ضخیم و تا شده می تواند به کوچکتر و دنج کردن فضا برای آنها کمک کند.

چهارم: گربه‌ها کمی حریم خصوصی را دوست دارند، به‌ویژه زمانی که مضطزب یا عصبی هستند. بنابراین اگر کریر شما از همه طرف شفاف است، خوب است با یک پارچه یا ملحفه را روی آن بپوشانید. (فقط مطمئن شوید باکس هنوز تهویه خوبی دارد).

پنجم: همیشه حمل گربه خود را تا حد امکان با احتیاط حمل کنید و آن را صاف نگه دارید چون گربه شما هر تکان، و ضربه را احساس می‌کند.

ششم: قرار دادن یک یا دو مورد از خوراکی‌های مورد علاقه گربه‌تان در حامل برای یافتن آنها می‌تواند به ایجاد ارتباط مثبت کمک کند.

آیا دو گربه می‌توانند با یک باکس جابه‌جا شوند؟

حتی گربه‌هایی که با هم کنار می‌آیند و با هم خوب هستند هم تمایل دارند فضای شخصی خودشان را در موقعیت‌های محدود و استرس‌زا، مانند سفر را داشته باشند. در صورت امکان، همیشه بهتر است که گربه‌ها را در حامل‌های جداگانه حمل کنید.

مشاهده
چه غذایی برای بچه گربه خیابانی مناسب است؟

چگونه گربه را داخل باکس بگذاریم؟

قانون طلایی این است: بهتر است گربه خود را قبل از استفاده از حامل به خوبی با آن آشنا کنید. نیکی تروورو رفتار شناسی آمریکایی گربه‌ها در این باره می‌گوید: «پیشنهاد می‌کنم که باکس حامل قبل از استفاده برای مدتی در خانه و در معرض دید گربه باشد. تا یواش یواش بتواند آن را به عنوان یک لانه امن ببیند.» اگر گربه واکنش خوبی به باکس نداشت می‌توانید به تدریج پشمالو را علاقه‌مند کنید. سعی کنید پتو، اسباب‌بازی یا خوراکی مورد علاقه خود را در فاصله‌ای از باکس بگذارید و به مرور زمان آنها را نزدیک‌تر و نزدیک‌تر کنید و نهایتا در خود کریر قرار دهید.

اما ممکن است زمانی پیش بیاید – برای مثال یک مراجعه اضطراری به دامپزشک – که شما نیاز داشته باشید که گربه‌ای را که تمایلی به قرار گرفتن در باکس ندارد، با عجله در داخل باکس قرار دهید. اگر گربه شما عصبی است، از پشت به آنها نزدیک شوید، پتو را کاملاً روی آنها قرار دهید، سر و بدن آنها را بپوشانید، و به آرامی آنها را از زیر شانه‌هایشان بلند کنید و در حین رفتن، پتو را زیرشان بپیچید. در تمام مدت با آنها با اطمینان صحبت کنید، و آنها را در ابتدا در حامل قرار دهید – و هنگامی که به طور ایمن وارد شدند، به آنها غذا بدهید تا تجربه تا حد امکان مثبت باشد.

در نهایت به یاد داشته باشید اگر گربه شما از باکس حمل خود متنفر است، شما تنها نیستید! تقریباً همه گربه‌ها مسافرانی بی‌میل هستند اما وقت گذاشتن برای آشنا کردن آنها با باکس خود کمک می‌کند تا سفرهای غیرقابل اجتناب برای همه آرام‌تر پیش برود. ضمن اینکه شما همواره امکان افسار زدن به گربه و پیاده‌روی و عبور و مرور همراه با گربه خود را دارید! بله این امکان فقط مخصوص سگ‌ها نیست. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید مقاله «آموزش آسان افسار زدن به گربه | چطور با گربه پیاده‌روی کنیم؟» را مطالعه کنید.

به نظر شما بهترین باکس برای جابه‌جایی پشمالوترین عضو خانواده کدام است؟ شما ترجیح می‌دهید کدام نوع از باکس‌های گربه را انتخاب کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن