جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

2

در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی در زمینه تاثیراتی که نگهداری از گربه‌ها می‌تواند روی سلامت انسان‌ها داشته‌باشد، انجام شده‌است. نتایج این مطالعات اکثرا حاکی از این است که وجود گربه‌ها می‌تواند فواید جسمی و روانی زیادی برای انسان‌ها داشته‌باشد.

 اضطراب و افسردگی که از جمله شایع‌ترین و خطرناک‌ترین اختلالات روانی در سال‌های اخیر هستند، می‌توانند در حضور گربه‌ها کاهش پیدا کنند. این موضوع در حدی تاثیرگذار است که ماجرای گربه امروز ما را رقم زده و حضور او کمک کرده تا یک سرباز افسرده از خودکشی منصرف شود.

یکی از اتفاقات دردناکی که در تاریخ بشر، تکرار شده و متاسفانه ادامه هم دارد، جنگ است. فارغ از عاملان و هدایت‌کنندگان جنگ، همواره انسان‌های بی‌گناهی قربانی تصمیمات جنگ‌طلبان می‌شوند. بسیاری از افراد در طول جنگ جان خود را از دست می‌دهند و عده زیادی هم با تبعات مالی، جانی و روانی اتفاقات رخ داده در طول جنک دست و پنجه نرم می‌کنند.

گربه آسیب‌دیده در جنگ افغانستان

چند سال قبل، مدتی پس از حمله یازده سپتامبر به برج‌های نیویورک، آمریکا حملاتی را به کشور افعانستان انجام داد و در طول این حملات، سربازان و نیروهای خود را در افغانستان مستقر کرد. جسی نات، یکی از سربازانی بود که از آمریکا به افغانستان اعزام شده‌بود و در پایگاه‌ نظامی سکونت داشت. جسی هر از گاهی حیوانات به ویژه گربه‌هایی را می‌دید که در منطقه پرسه می‌زدند اما به دلیل قوانین نظامی، نمی‌توانست ارتباط چندانی با آنها برقرار کند.

مشاهده
گربه‌ها چه میوه‌هایی را می‌توانند بخورند؟

 با این حال یکی از این گربه‌ها برای جسی با بقیه فرق می‌کرد؛ گربه مجروح بود، چشمش آسیب دیده‌بود و نیاز به پرستاری داشت. او گربه مورد علاقه‌ش را به پناهگاهی که می‌دانست امن‌تر است منتقل کرد تا بتواند به راحتی از او نگهداری کند. جسی نام گربه را کوشکا گذاشت که به زبان روسی به معنی گربه است.

او از کوشکا مراقبت کرد تا سلامتی خود را بازیابد و به عنوان دوست خود او را در حفاظت‌گاه نگه داشت. جسی در تماس‌هایی که با والدینش داشت، از آنها درخواست می‌کرد تا غذای مخصوص گربه و پد و وسایل بهداشتی گربه را برایش ارسال کنند تا بتواند با کیفیت بیشتری از کوشکا نگهداری کند.

کوشکا، ناجی سرباز آمریکایی

در یکی از حملاتی که در این جنگ انجام شد، تعداد زیادی از سربازانی که با جسی نات در یک مرکز بودند، کشته شدند. این اتفاق برای جسی بیش از حد دردناک بود و او را دچار اندوه عمیقی کرد. شب پس از حمله، جسی تصمیم گرفت به زندگی خود پایان بدهد و برای این کار می‌خواست از اسلحه خودش استفاده کند.

زمانی که جسی می‌خواست تصمیمش را عملی کند، کوشکا، انگار که ناراحتی و شرایط وخیم روحی او را احساس کرده‌باشد، روی میز پرید و به سمت اسلحه جسی هجوم آورد. او خودش را روی اسلحه انداخت و شروع به خرخر و میومیو کردن کرد. جسی می‌گوید زمانی که کوشکا را دید برای لحظه‌ای فکر کرد که اگر او نباشد چه کسی از کوشکا مراقبت می‌کند؟ این فکر باعث شد از تصمیمی که گرفته بود، باز گردد.

مشاهده
8 نشانه تنهایی پت شما و راه کمک به آنها

مهاجرت کوشکا از افغانستان به آمریکا

کوشکا از یک سانحه دیگر در افغانستان هم جان سالم به در برد و پس از آن جسی تصمیم گرفت تمام تلاشش را برای بردن گربه مورد علاقه‌اش به آمریکا انجام دهد. پس از رایزنی‌های زیادی که توسط جسی نات در افغانستان و خانواده او در آمریکا انجام شد، انجمن‌های حمایت از حیوانات و شوراهای نظامی با انتقال کوشکا به آمریکا موافقت کردند.

 گربه ناجی سرباز آمریکایی، اول به کابل و بعد به پاکستان منتقل شد تا در آنجا کارهای قانونی او انجام شده و مدارک مورد نیاز برای انتقالش صادر شود. سفر پاکستان به آمریکا حدود 18 ساعت طول کشید و سرانجام کوشکا به نیویورک رسید.

معمولا این حیوانات پس از سفرهای طولانی، مدتی تحت نظر قرار می‌گرفتند تا فشار و ناراحتی ایجاد شده برای آنها کاهش پیدا کند، اما کوشکا که خودش از جنگ آمده‌بود، آرام‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردند. او توانست یک پرواز دیگر را هم تحمل کند و به پورتلند برسد تا در کنار خانواده جسی نات، زندگی جدیدی داشته‌ باشد.

منبع: dailymail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن