جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

ممکن است در مسیر همیشگی پیاده‌روی تان به خانه و در محله و کوچه خود با تعدادی بچه‌گربه تازه به دنیا آمده مواجه شوید یا ممکن است روزی در پارکینگ خود آماده بیرون رفتن باشید و بچه‌گربه‌ای را در گوشه پارکینگ ببنید. در این شرایط چه باید کرد؟

مراقبت از بچه گربه

وقتی بچه‌گربه‌ای را در کوچه و خیابان پیدا می‌کنید بسیار مهم است که بدانید چه‌کارهایی برای زنده ماندن این موجود پشمالوی چند سانتی و بامزه می‌توانید انجام دهید. فراموش نکنید گاهی انجام ندادن هیچ کاری بهترین گزینه است! در ادامه همراه ما باشید تا مورادی که بعد از پیدا کردن بچه گربه باید انجام دهید را با هم مرور کنیم:

اول: بچه گربه‌ها را نزد مادرشان بگذارید!

اول از همه، به یاد داشته باشید که بهترین شانس برای زنده ماندن یک بچه گربه بودن کنار مادرش است. اگر نوزادی از بچه گربه‌ها را با مادرشان پیدا کردید، اصلا آنها را جابه‌جا نکنید. اگر گربه مادر آنجا نباشد هم ممکن است هنوز نزدیک باشد! این نکته را بدانید که گربه‌های مادر احتمالاً در حالی که مردم کنارشان باشند به بستر خود باز نمی‌گردند.

اگر می‌توانید، بستر را بررسی کنید و به ظاهر آنها توجه کنید. به بچه گربه‌ها فضا بدهید و بعد از چند ساعت دوباره آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا مادر برگشته است یا دوباره به ملاقات فرزندانش آمده است یا خیر.

دوم: اگر بچه گربه‌ها بیمار به نظر می‌رسند، آنها را گرم کنید

اگر بچه گربه‌ها لاغر یا بیمار به نظر می‌رسند، احتمال زیادی وجود دارد که رها شده باشند. در این مورد، مطمئن شوید که بچه گربه‌ها خشک و گرم هستند و سپس آنها را به دامپزشکی ببرید تا متخصصین مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مشاهده
آشنایی کامل با نژاد گربه DLH

بچه گربه‌های زیر چهار هفته هنوز نمی‌توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند، بنابراین اگر سرد هستند، مهم است که آنها را گرم کنید، اما این کار را به تدریج انجام دهید. می‌توانید با نگه داشتن بچه گربه‌ها نزدیک به بدن خود برای گرم کردن آنها اقدام کنید و سپس آنها را به داخل یک حوله یا پتوی گرم منتقل کنید.

ممکن است متوجه شوید که یک بچه گربه به نظر پاسخ نمی‌دهد و واکنشی نشان نمی‌دهد. می‌توانید سعی کنید مقداری آب قند روی لثه‌های آنها بمالید تا قند خون آنها افزایش یابد و دوباره احیا شوند.

سوم: برای تغذیه بچه گربه‌ها از غذای مخصوص استفاده کنید

اگر می‌خواهید به بچه گربه غذا بدهید، لطفا به آنها شیر گاو ندهید. از شیر خشک مخصوص بچه گربه که در پت‌شاپ‌ها موجود است (یا شیر بز در صورت در دسترس نبودن) استفاده کنید.قبل از اینکه به آنها غذا بدهید، مطمئن شوید که بدن بچه گربه‌ها گرم است. اگر آنها سرد هستند و گرسنه به نظر می‌رسند، ابتدا بچه گربه را گرم کنید و گرنه ممکن است با عوارض تهدید کننده زندگی روبرو شوند.

چهارم: به یافتن خانه‌ای بچه‌ گربه‌های سالم کمک کنید

هنگامی که گربه مادر دیگر منبع غذایی برای بچه گربه‌هایش نیست، ممکن است بخواهید آنها را برای مراقبت‌های دامپزشکی و فرزندخواندگی پناهگاه‌های مراقبت از حیوانات خانگی ببرید. قبل از این کار حتما عقیم‌سازی را در نظر بگیرید؛ عقیم سازی گربه علاوه بر فواید بسیاری برای سلامتی، کلید کاهش جمعیت حیوانات خانگی ناخواسته نیز است.

اجازه دادن به توله سگ‌ها یا بچه گربه‌ها برای پرسه زدن بدون جراحی عقیم‌سازی می‌تواند منجر به تولید بیش از 67000 سگ بی خانمان در 6 سال و بیش از 11 میلیون گربه بی خانمان در 9 سال شود! پس حتما قبل از واگذاری یا رهاسازی گربه، عمل عقیم‌سازی را در نظر بگیرید. اما اگر قصد نگهداری دائمی از گربه را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله «چطور از بچه گربه خیابانی مراقبت کنیم؟» را نیز بخوانید. 

مشاهده
سگ و گربه می‌توانند شیر پاستوریزه بخورند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن