جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

آیا پذیرای یک دوست جدید پشمالو در خانه خود هستید و نمی‌دانید که آیا می توانید نامش را تغییر دهید یا خیر؟ سگ‌هایی که از یک مرکز نجات به فرزندی گرفته می‌شوند، معمولا قبلا نام دارند اما لازم نیست شما این نام را نگه دارید!

تغییر اسم سگ بعد از سرپرستی

تغییر نام سگ این فرصت را به پشمالو می‌دهد تا با نام جدید و با شما و خانواده‌تان ارتباط مثبتی ایجاد کند. به خصوص اگر سگ شما از جایی آمده که در آن تجربیات منفی داشته، نام جدید می‌تواند مانند یک لوح تمیز عمل کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید سگ‌هایی که برای کارهای ویژه مانند امور امنیتی پرورش داده شده‌اند برای کمک به آموزش راحت‌تر بهتر است از همان نام قبلی استفاده شود.

به یاد داشته باشید، لازم نیست فورا تصمیم بگیرید که نام جدیدی را انتخاب کنید یا خیر. اجازه دهید سگ جدیدتان با شما زندگی کند و قبل از تصمیم‌گیری با آنها و شخصیت‌تان بیشتر آشنا شوید. همچنین این کار به سگ جدید شما زمان می‌دهد تا قبل از اضافه شدن یک تغییر دیگر، با شما و خانه جدید و روال روزمره تازه خود راحت‌تر کنار بیاید.

چند نکته مهم برای آموزش اسم سگ

اگر می‌خواهید نام سگ خود را تغییر دهید، در ادامه به شما چند نکته می‌گوییم که به سگ شما کمک می‌کند تا نام جدید خود را بیاموزد و در طول آموزش به آن پاسخ دهد.

  1. نام جدید سگ را مثبت بگویید

لازم است سگ شما نام جدیدش را یاد بگیرد چون عادت کرده به نام قدیمی‌اش پاسخ دهد. نام جدید آنها را به شیوه‌ای محبت‌آمیز و مثبت بگویید و وقتی سگ به شما توجه کرد به او یک خوراکی خوشمزه کوچک بدهید. در ابتدا، سعی کنید این کار را زمانی انجام دهید که سگ شما آرام است و هیچ مزاحمت دیگری وجود ندارد و این کار را به طور مکرر در زمان‌های مختلف و در موقعیت‌های مختلف تکرار کنید.

مشاهده
داستان شگفت‌انگیز هاچیکو؛ سگ وفادار ژاپنی

پاداش برای پاسخ دادن به نام جدید آنها بسته به اینکه چه چیزی برای آنها بهتر است، می تواند یک پذیرایی کوچک، ستایش و نوازش یا زمان بازی باشد. اگر نام جدید آنها همیشه با یک جایزه همراه باشد، آنها به زودی به آن کلمه گوش خواهند داد! حتی می‌توانید با استفاده از خوراکی‌ها و پرتاب آن‌ها به جهات مختلف برای گرفتن سگتان یا ترکیب با بازی‌های دیگر مانند آموزش بو، بیشتر از آن استفاده کنید.

  1. از کلیکر به عنوان بخشی از آموزش خود استفاده کنید

کلیکر ابزاری عالی برای کمک به آموزش سگ شماست – وقتی با یک کلیک (یا کلمه نشانه) به شما نگاه می کنند، نام آنها را بگویید و علامت بزنید. سپس، به سگ خود برای انجام کارهای خوب پاداش دهید! اگر سگ شما فوراً به شما نگاه نمی‌کند، نام او را تکرار نکنید، بلکه به جای آن کار دیگری انجام دهید تا توجه او را جلب کنید.

اگر جایی هستید که حواس‌پرتی و بوهای زیادی برای سگ شما وجود دارد، باید خودتان را جذاب‌تر کنید تا توجه آنها را جلب کنید! هنگامی که سگ به شما نگاه کرد، کلیک کنید و به اقدامات آنها پاداش دهید.

  1. اسم قدیم و جدید سگ را مخلوط کنید

روش دیگر برای کمک به سگ برای پاسخ دادن به نام جدیدش ، این است که نام قدیمی را با نام جدیدش خود کنید و سپس به تدریج نام قدیمی را کمتر استفاده کنید. مثلا اگر چارلی نام قدیمی و مکس نام جدید است، اول از Max-Charlie استفاده شود و سپس به مرور زمان به Max تبدیل شود.

مشاهده
چند ترفند ساده و علمی برای خواباندن سگ

  1. انتخاب اسم سگ مناسب

نام‌های کوتاه یک یا دو سیلابی اغلب ساده‌ترین نام‌ها هستند، زیرا می‌توانید به سرعت توجه آن‌ها را جلب کنید، که این برای ایمنی آنها هم مهم است. همچنین به این هم فکر کنید که وقتی دامپزشک سگ شما را از اتاق انتظار فرا می‌خوانند یا وقتی نام او را در خیابان فریاد می زنید واکنش بقیه چه خواهد بود 🙂

  1. صبور باشید!

مدت زمانی که سگ شما طول می‌کشد تا نام جدیدش را بیاموزد، می‌تواند از یک سگ به سگ دیگر متفاوت باشد – به خصوص اگر آنها سال‌ها را صرف پاسخگویی به نام قدیمی خود کرده باشند.

امیدواریم سگ پشمالوی دوست‌داشتنی شما هر چه زودتر با نام جدیدش کنار بیاید. اگر در انتخاب اسم سگ تردید دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله راهنمای انتخاب اسم سگ/ ۲۵۰ پیشنهاد عالی! را نیز بخوانید. برای‌مان در بخش نظرات بنویسید بامزه‌ترین اسم سگی که تا به حال شنیده‌اید، چه بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن