جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

این روزها که تعداد حیوانات خانگی در بسیاری از خانه‌ها افزایش پیدا کرده، اهمیت آگاهی در مورد شرایط نگهداری از آنها هم دو چندان شده‌است. نیازهای اولیه حیوانات از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید با آن آشنایی داشته‌باشیم و سعی کنیم بهترین‌های موجود را برای حیوان فراهم کنیم. برای همه حیوانات به ویژه گربه‌ها که این روزها از جمله محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند، تامین آب و غذای سالم رکن اساسی و نقش تاثیرگذاری در بهداشت و سلامت زندگی آنها دارد.

نوشیدن آب برای همه موجودات زنده نقش حیاتی است و به عملکرد بهتر بدن کمک فراوانی می‌کند. زمانی که گربه‌ها در خانه زندگی می‌کنند فراهم کردن ظرف آب مناسب از جمله نکات ضروری محسوب می‌شود. تکنولوژی در این عرصه باعث شده در این سال‌ها ظرف‌های هوشمندی برای این کار ساخته شود تا در عین حال که نیاز حیوان را تامین می‌کند، سلامت و کیفیت آب را ارتقا داده و کار والدین عضو پشمالوی خانه را هم راحت‌تر کند. در ادامه این مطلب اول از ارتباط نوشیدن آب و سلامتی گربه صحبت می‎کنیم و سپس به معرفی بهترین آبخوری‌های هوشمند برای حیوانات می‌پردازیم.

گربه به چه میزان آب نیاز دارد؟

همانند انسان‌ها و بسیاری از موجودات زنده، درصد زیادی از بدن گربه هم از آب تشکیل شده و این موضوع ایجاب می‌کند که گربه در طول روز به اندازه کافی آب بنوشد. هر گربه در طول روز باید به ازای هر کیلوگرم از وزن خود 60 میلی‌لیتر آب بنوشد؛ یعنی اگر گربه‌ای 3 کیلوگرم وزن دارد باید حدود 180 میلی‌لیتر آب بخورد. این میزان ارتباط مستقیمی با نوع رژیم غذایی گربه دارد؛ گربه‌هایی که در طبیعت زندگی می‌کنند براساس نوع غذایشان که در بسیاری از مواقع از سایر حیوانات مثل حشرات و جوندگان تامین می‌شود، بخشی از آب مورد نیاز بدن را به دست می‌آورند؛ اما این موضوع در مورد گربه‌های خانگی صدق نمی‌کند.

مشاهده
گربه و سربازی که جان هم را نجات دادند!

بخشی از غذای گربه‌هایی که در خانه با ما زندگی می‌کنند، را غذاهای خشک تشکیل می‌دهد. معمولا آب موجود در این غذاها حدود ده تا دوازده درصد است در حالی که در غذاهای مرطوب حدود هشتاد درصد آب وجود دارد. به همین دلیل گربه‌هایی که بیشتر اوقات با غذای خشک تغذیه می‌شوند باید بیشتر آب بنوشند. برای تشخیص میزان دقیق آب مورد نیاز گربه خود بهتر است با دامپزشک مشورت کنیم تا با توجه به نوع غذایی که گربه می‌خورد، مقدار لازم را معین کند.

کم آبی در گربه‌ها

جذب بیش از حد آب یا نرسیدن مایعات به بدن گربه می‌تواند باعث کم آبی شود. علائمی مانند بی‌حالی، از دست دادن اشتها، خشکی دهان، نفس‌نفس زدن، افزایش ضربان قلب و گود رفتن چشم‌ها می‌تواند نشان‌دهنده کم آبی در بدن گربه باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل گرمازدگی، ابتلا به بیماری‌هایی مثل مشکلات کلیوی، دیابت، پرکاری تیروئید و برخی سرطان‌ها به وجود آید. بروز کم آبی می‌تواند تعادل الکترولیت‌ها را بهم بزند و مشکلات جدی برای گربه به وجود آورد.

گربه‌ها چقدر بدون آب زنده می‌مانند؟

گربه‌ها 2 تا 3 روز می‌توانند بدون نوشیدن آب زندگی کنند، اما در همان 24 ساعت ابتدایی، بی آبی می‌تواند به برخی ارگان‌های بدن آنها آسیب وارد کند و عوارض و نارسایی‌های جبران‌ناپذیری به جا بگذارد.

ویژگی‌های ظرف آب گربه

با توجه به اهمیت نوشیدن آب، لازم است که در محل نگهداری گربه یک یا چند ظرف آب وجود داشته‌باشد. ظرف آب گربه باید به صورت مرتب از آب تازه و شیرین پر شود تا گربه در هر زمانی به آن دسترسی داشته‌باشد. این ظرف باید به طور مداوم شسته شود تا فضایی برای رشد آلودگی و باکتری ایجاد نکند. برای تامین آب سالم برای گربه، بسیاری از خانواده‌ها این روزها از ظرف‌های آبخوری هوشمند استفاده می‌کنند.

آبخوری‌های اتوماتیک گربه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دستگاه آبخوری هوشمند یا اتوماتیک را برای گربه‌ها جذاب می‌کند، این است که آنها را به ذات جستجوگر خود باز می‌گرداند. معمولا آب در این دستگاه‌ها با حالت‌های مختلف، مثلا در مسیرهای دایره‌ای یا به صورت فواره، جاری و در حرکت است و همین موضوع گربه‌ها را به آب خوردن تشویق می‌کند. علاوه بر آن آب در جریان معمولا اکسیژن بیشتری در مقایسه با آب راکد دارد که کیفیت آن را افزایش می‌دهد. در بسیاری از این دستگاه‌ها فیلترهایی هم برای تصفیه کردن آب وجود دارد که علاوه بر جدا کردن آلودگی‌ها خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را در گربه کاهش می‌دهد. برای تهیه این دستگاه لازم است محصول مورد نظر خودمان را از میان برندهای باکیفیت و مدل‌هایی انتخاب کنیم که با نیاز ما و رفیق پشمالویمان همخوانی داشته باشد. ما در ادامه به چند دستگاه از بین دستگاه‌های معتبر و مطرح اشاره می‌کنیم.

مشاهده
معرفی 5 بازی ساده و بامزه با گربه

آبخوری اتوماتیک گربه شیائومی

این دستگاه آب را در یک مدار دایره‌ای می‌چرخاند و کمک می‌کند که اکسیژن آب حفظ شود و می‌تواند آب را به صورت فواره‌ای خارج کند تا جذابیت بیشتری برای گربه داشته باشد. همچنین دستگاه به فیلتر عمیق چهارگانه مجهز است که ذرات ریز، مو و آلودگی‌های دیگر را از بین می‌برد و احتمال ابتلای حیوان به مشکلاتی مانند سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد خرید دستگاه آبخوری هوشمند باید در نظر گرفته شود، میزان صدای تولید شده توسط آن است؛ زیرا این صدا هم ممکن است گربه را بترساند و هم برای اهالی خانه مزاحمت ایجاد کند؛ آبخوری اتوماتیک گربه شیائومی به سیستم بی‌صدایی مجهز است که صدای آن حتی در زمان ایجاد فواره هم مورد بررسی قرار گرفته تا گربه به راحتی آب را بنوشد. برند شیائومی این دستگاه را در مدل‌های مختلف تولید می‌کند که با توجه به ویژگی‌ها و قیمت ظرف آب اتوماتیک گربه می‌توان از میان آنها انتخاب کرد.

خرید آب خوری هوشمند شیائومی از دیجی کالا

آبخوری هوشمند مدل Dimond

آبخوری اتوماتیک مدل Dimond به کمک فیلتر چهار مرحله‌ای آب را از هرگونه آلودگی و ناخالصی پاک می‌کند تا حیوان طعم بهتر و سلامت بیشتری را با نوشیدن آن تجربه کند. این دستگاه به صورت بی‌صدا کار می‌کند و از آنجایی که نوعی آبخوری فواره‌ای گربه است، می‌توان در آن ارتفاع فواره‌های آب را به سلیقه گربه تنظیم کرد. مخزن این دستگاه 2.5 لیتر ظرفیت دارد و برای جلوگیری از آسیب دیدن پمپ، در صورت خالی شدن مخزن، پمپ دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود.

مشاهده
سالی، گربه‌ای که خانواده را از سوختن نجات داد!

آبخوری اتوماتیک پتیکو مدل 360

این دستگاه ساخت آمریکاست و می‌توان آن را در رنگ‌های مختلف تهیه کرد. آبخوری هوشمند پتیکو آب را به وسیله فیلتر تمیز می‌کند و آن را عاری از هرگونه آلودگی در اختیار حیوان قرار می‌دهد. این دستگاه وزن کمی دارد، می‌تواند با پاوربانک شارژ شود و همین موارد آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل می‌کند که به همراه حیوان خانگی خود سفر می‌کنند. این وسیله گواهی‌های معتبری از سازمان‌های دامپزشکی اروپا و آمریکا دارد که اعتبار استفاده از آن را دو چندان می‌کند.

آبخوری هوشمند پت کیت مدل 609

این دستگاه دو حالت Smart Mode و Normal Mode دارد؛ در حالت اسمارت دستگاه هر 3 دقیقه یک بار روشن می‌شود و آب مورد نیاز حیوان را از مخزن خارج می‌کند و در حالت نرمال همواره روشن است. مخزن دستگاه شفاف ساخته شده تا بتوان میزان آب مخزن را بررسی کرد و کارکرد آن بی‌صداست تا آرامش حیوان و اعضای خانه را مختل نکند. در کنار اینها وجود کابل‌ ضد آب و مقاوم در برابر گاز را می‌توان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه دانست.

آبخوری هوشمند حیوانات خانگی مدل AUM

مخزن این دستگاه 2.5 لیتر حجم دارد و می‌تواند با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن قرار می‌گیرد، تا حدود یک هفته، آب را در مخرن تازه نگه دارد. زمانی که آب دستگاه کم می‌شود، چراغ ال‌ای‌دی آن قرمز شده و در ادامه دستگاه به صورت خودبه‌خود خاموش می‌شود تا پمپ آن آسیب نبیند. آبخوری AUM با استفاده از فیلتر، آب را تصفیه کرده و برای جذابیت بیشتر به شکل فواره‌هایی آن را آماده نوشیدن گربه می‌کند.

مدل‌های مختلفی از دستگاه آبخوری هوشمند برای گربه‌ها وجود دارد که برخی از نمونه‌های آنها را ذکر کردیم. در زمان خرید این دستگاه باید به جنس، قابلیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن آن توجه کنیم و حواسمان باشد که مهم‌تر از هرچیزی این است که دوست پشمالوی ما به اندازه آب بخورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن