جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

این عادلانه نیست! سگ‌ها همیشه می‌توانند بیرون بروند و قدم بزنند اما پشمالوهای بیچاره ما در داخل خانه گیر کرده‌اند و از پنجره به بیرون خیره شده‌ و در خیال رفتن به یک ماجراجویی سرگرم‌کننده هستند. گربه‌های خانگی ما اگرچه به فضای خانه ما اخت پیدا کرده‌اند اما به این معنا نیست که غرایز طبیعی خود را در جستجوی غذا، شکار و کاوش از دست داده‌اند.

ما این مطلب را برای‌تان آماده کرده‌ایم تا گربه خود را برای بازگشت به طبیعت آماده کنید. با رعایت نکاتی ساده درباره نحوه قلاده بستن گربه و آموزش نحوه راه رفتن با گربه می‌توانید گاه به گاه با پشمالو به پیاده‌روی بروید و اوقات خوشی را سپری کنید. ما در این مطلب تمام آنچه لازم است شما از بستن قلاده گربه و پیاده‌روی با گربه بدانید را به شما آموزش داده‌ایم.

فواید افسار زدن و پیاده‌روی با گربه

ممکن است فکر کنید چرا باید با گربه به پیاده‌روی برم. پشمالو که به نظر نمیاید از شرایط داخل خانه ناراضی باشد! بله درست است! بیشتر گربه‌ها از تنبلی در خانه کاملاً خوشحال هستند و تمام روز برای خودشان خوشحال در خانه می‌پلکند اما اگر متوجه شدید که گربه‌تان بی‌قرار می‌ند، به‌خصوص در ماه‌های گرم‌تر سال، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که محیط جذاب‌تری برای پشمالو فراهم کنید.

گربه‌ها بیش از آنچه فکر می‌کنید به توجه و تحریک نیاز دارند. اگرچه ممکن است بچه گربه شما مشکلی با سبک زندگی تنبل‌تر نداشته باشد، اما مطمئناً می‌تواند از برنامه‌های پرانرژی‌تر بهره‌مند شود و پیاده‌روی کردن ممکن است تنها فعالیتی باشد که او نیاز دارد. در ادامه برخی از فواید پیاده‌روی با گربه به همراه افسار را با هم مرور کنیم:

ورزش و فعالیت بدنی: غنی‌سازی برنامه ورزشی و افزایش فعالیت‌های بدنی گربه مزیت شماره یک آموزش افسار زدن گربه است. پیاده‌روی روزانه با گربه راهی عالی برای هیجان‌انگیزتر کردن زمان بازی و ورزش است.

بچه گربه‌های فعال به طور طبیعی برای یک میدان جدید برای بازی هیجان‌زده خواهند بود اما حتی گربه‌های چاق پیر تنبل نیز به محض اینکه به افسار عادت کنند تشویق می‌شوند تا در برخی ورزش‌های معمولی‌تر شرکت کنند. پیاده‌روی گربه می‌تواند به کاهش وزن، عضله‌سازی و جلوگیری از رفتارهای مخرب در خانه کمک کند.

کشف دنیای جدید: وقتی گربه‌تان را بیرون می‌برید، به معنای واقعی کلمه دری به روی یک دنیای کاملاً جدید برای او باز می‌کنید. چیزی که زمانی فقط منظره‌ای بود که او با اشتیاق از پنجره به آن خیره شده بود، اکنون واقعیتی است که او می‌تواند آن را کشف کند.

تحریک و تمرین ذهن گربه: بوهای جدید، صداهای جدید، و احساسات جدید، مانند شن‌های بین دانه‌های انگشت کوچکش، برای گربه تازه هستند و ضمن کشف محیطهای جدید یاد می‌گیرند که چطور در زمین‌های مختلف حرکت کنند. این روشی عالی برای تیز نگه داشتن ذهن گربه حتی با بالا رفتن سن است و به کاهش اضطراب و سایر رفتارهای بی قراری که ناشی از بی‌حوصلگی گربه شما است، کمک می‌کند.

مشاهده
با این کارها طول عمر گربه خود را تضمین کنید

ایجاد اعتماد به نفس: برای بچه گربه‌ها و گربه‌های ترسوتر، ماجراجویی‌های کوتاه در فضای باز می‌تواند راهی عالی برای کمک به او در ایجاد اعتماد به نفس و حتی مهارت‌های اجتماعی شدن باشد. چه با افراد جدید، چه حیوانات خانگی جدید، یا حتی فقط با مناظر، صداها و بوهای فضای باز، آموزش راه رفتن گربه با افسار می‌تواند به طرق مختلف به این کار کمک کند!

کاهش اضطراب گربه: بیرون رفتن می‌تواند اضطراب گربه را کاهش دهد. آموزش افسار زدن به گربه و لذت بردن از پیاده‌روی با هم، راهی فوق‌العاده برای کاهش اضطراب، ایجاد اعتماد به نفس و کمک به شادتر شدن گربه شماست.

چطور گربه را به راه فتن با افسار عادت دهیم؟

ما به شما دروغ نمی‌گوییم آموزش افسار گربه ممکن است چندان راحت نباشد؛ این کار به صبر، زمان و تمرین و چند شکست خسته‌کننده نیاز دارد. اما خیلی راحت تسلیم نشوید. شما می‌خواهید که گربه‌تان به گردش‌ها و تمرین‌های شما به‌عنوان یک تجربه مثبت نگاه کند، بنابراین وقت صرف کنید و هر مرحله را تا زمانی که طول می‌کشد طی کنید تا به گربه‌تان کمک کنید احساس اعتماد به نفس داشته باشد و برای زدن به دل جاده آماده باشد؛ البته جاده که نه به‌طور دقیق‌تر چمن یا پیاده‌رو 🙂

اگر فکر می‌کنید گربه شما برای ماجراجویی بعدی خود آماده است، این مراحل می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند:

  1. قلاده مناسب گربه‌تان را پیدا کنید

استفاده از وسایل مناسب برای آموزش گربه بسیار مهم است. شما نمی‌توانید دست خالی گربه را بردارید و به بیرون ببرید. گربه‌ها دوست دارند خود را نظافت کنند و به همین خاطر برای پوشیدن چیزهای جدید مردد هستند و ممکن است مقاوت نشان دهند. اما شما می‌توانید وسایل راحتی پیدا کنید که گربه شما برای دوره‌های زمانی کوتاه از آن لذت ببرد فقط کافی است در طول زمان به آن عادت کند.

اگر قبلاً یک افسار گربه را امتحان کرده‌اید و متوجه شده‌اید که گربه شما راحت نیست، شما تنها نیستید. بیشتر گربه‌ها وقتی برای اولین بار با قلاده افسار یا لباسی آشنا می‌شوند که بدنشان را می‌پوشاند یا می‌پیچد، به طور غریزی دچار وحشت می‌شوند و به نوعی فراموش می‌کنند که چطور از پاهای خود استفاده کنند. آموزش افسار گربه ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با کمی ثبات و حوصله، گربه یا بچه گربه شما در کمترین زمان آماده خواهد شد.

صرف عادت کردن به پوشیدن افسار ممکن است زمان‌برترین بخش آموزش افسار گربه باشد، بنابراین اگر گربه شما لجبازی می‌کند ناامید و تسلیم نشوید. به تمرین بستن افسار و تشویق او به حرکت کردن ادامه دهید. پوشیدن افسار و قلاده برای مدت کوتاهی در خانه، به ویژه در زمان بازی، کمک خواهد کرد.

مشاهده
چطور گربه خیابانی را خانگی کنیم؟

در زمانی که می‌خواهید برای اولین بار به گریبه قلاده و افسار بزنید این نکات را حتما در نظر داشته باشید:

  • افسار زدن را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید. شما نباید با اصرار زیاد باعث شوید که گربه افسار را با احساسات منفی مرتبط کند.
  • اگر واکنش گربه با افسار ادامه پیدا کرد و تشدید شد، افسار را بردارید و جلسه تمرین را پایان دهید.
  • وقتی که افسار بسته شد، دوست پشمالوی خود را تحسین کنید و با خوراکی به او انگیزه دهید.
  1. پاداش، پاداش، پاداش

درست مانند آموزش سگ‌ها، خوردن غذا می‌تواند راهی عالی برای آموزش رفتارهای جدید به گربه باشد. یک ارتباط مثبت می‌تواند به کاهش اضطراب، ایجاد اعتماد به نفس کمک کند، و باعث شود گربه شما تسمه را به عنوان نشانه‌ای از خارج شدن از خانه ببیند، دقیقاً مانند سگی که یک افسار یا قلاده را تشخیص می‌دهد.

هنگام پوشیدن افسار گربه، چند خوراکی کوچک اما با ارزش را در دسترس داشته باشید و در تمام مراحل او را با جایزه دادن سرگرم کنید. دادن تشویقی به گربه در حین پوشیدن افسار و بعد از بستن آن، برای ایجاد انگیزه در او برای حرکت و راهی عالی برای تسریع تمرین است و همچنین به پشمالو کمک می‌کند تا کل فرآیند افسار زدن و قلاده بستن را با یک میان وعده خوشمزه مرتبط کند.

  1. ابتدا در داخل خانه تمرین کنید

اگر گربه شما شروع به استفاده از قلاده کرده، وقت آن است که افسارش را ببندید و در خانه پیاده‌روی با افسار تمرین کنید. در حالی که افسار را در دست گرفته‌اید، گربه خود را نزد خود صدا کنید و یک دستور واحد مانند «بیا» انتخاب کنید و پاداش را به او نشان دهید. اگر او شروع به حرکت به سمت شما کرد، او را تحسین کنید و یک میان وعده خوشمزه به او بدهید.

همه گربه‌ها به دستورات صوتی پاسخ نمی‌دهند، و اگر او ترجیح می‌دهد مسیر خود را برود، این نیز خوب است. فقط بدانید که اگر به او اجازه دهید راه را هدایت کند، پیاده‌روی شما ممکن است سریع به جایی نرسد. کمک به او در یادگیری پیروی از رهبر (یعنی شما!) قبل از اینکه او را بیرون ببرید، پیاده‌روی شما را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

  1. محیط مناسب پیاده‌روی با گربه را انتخاب کنید

برای اولین تجربه پیاده‌روی با افسار گربه یک محیط آرام و کنترل شده را انتخاب کنید. اگر این گزینه را دارید، یک حیاط بزرگ یا فضای سبز جلوی در ایده‌آل است. این به گربه این امکان را می دهد تا بوها و صداها را بدون احساس خستگی بیش از حد دریافت کند. این یک مکان عالی برای تمرین دستور «بیا» و «مرا دنبال کن» نیز هست.

مشاهده
چرا گربه باید عقیم شود؟ | پاسخ دامپزشکان

  1. حالا به خیابان بزنید

اکنون که گربه شما بر حیاط یا جلوی در مسلط شده، می‌توانید در مناطقی که حواس‌پرتی بیشتری دارند تمرین کنید تا گربه خود را به صداهای جدید و حیات وحش عادت دهید. حیاط شما ممکن است علف، درخت و حشره داشته باشد، اما ماشین، مردم، دوچرخه، اسکیت، بچه‌ها و خیلی چیزهای دیگر را ندارد. اولین باری که گربه شما این چیزهای جدید و گیج کننده را می‌بیند، ممکن است عصبی باشد، اما کمک به او برای عادت کردن به آنها باعث می‌شود وقتی در حال کاوش در مسیرها و محیط های جدید هستید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند.

  1. زبان بدن گربه خود را بخوانید

زبان بدن بخش بسیار مهمی از درک احساس گربه شما است. او نمی‌تواند به شما بگوید که آیا احساس هیجان، ترس یا عصبی بودن می‌کند، بنابراین مراقب برخی از نشانه‌های واضح‌تر زبان بدن گربه باشید.

  1. برای هر چیزی آماده باشید

حتی در یک محیط کنترل شده، هر اتفاقی ممکن است بیفتد، بنابراین مطمئن شوید که آماده هستید تا گربه خود را بردارید و در صورت نیاز به داخل خانه برگردید. تعامل با حیات وحش یا تغییرات آب و هوایی می‌تواند باعث ایجاد استرس در گربه شما شود، بنابراین در صورت نیاز آماده باشید که پیاده‌روی خود را کوتاه کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که ابزار مناسبی برای ایمن نگه داشتن گربه خود دارید. یک ظرف آب مسافرتی، مقداری دستمال مرطوب حیوان خانگی برای تمیز کردن سریع و یا حتی چند کیسه مدفوع اگر گربه احیانا تصمیم گرفت برای همسایگان هدیه بگذارد. در پیاده‌روی‌های طولانی‌تر یا گشت‌های ماجراجویانه‌تر، ایده خوبی است که یک باکس حمل گربه را هم همراه داشته باشید.

  1. عجله نکنید

انتظار نداشته باشید که کت‌واک‌های شما به اندازه راه رفتن با سگ، سریع یا ساده باشد. گربه شما از این زمان برای اکتشاف استفاده می‌کند، بنابراین شما برای گربه خود توقف‌های مکرری باید انجام دهید تا بو بکشد، بچرخد و علف بخورد. عجله کردن می‌تواند استرس غیرضروری به گربه بدهد. بنابراین برای یک پیاده‌روی بسیار آرام و نامنظم آماده باشید.

  1. به یک روتین پایبند باشید

برای اینکه گربه‌تان در پیاده‌روی‌تان مطمئن‌تر شود، انتخاب روزها و زمان‌های ثابتی برای بیرون بردن گربه‌تان کمک خواهد کرد. قرار دادن پیاده‌روی به عنوان بخشی از روال معمول گربه این امکان را به پشمالو می‌دهد که سریع‌تر با شرایط جدید خودش را منطبق کند. هنگامی که گربه به پیاده‌روی معمول در محله خود عادت کرد، می‌توانید برای ارائه تجربیات جدید و هیجان‌انگیز، مانند پیاده‌روی‌های شهری یا سفرهای کمپینگ کوتاه، روتین خود را تغییر دهید.

امیدواریم پیاده‌روی با گربه در کوچه‌وپس‌وکوچه‌های محله‌تان تجربه شگفت‌انگیزی برای‌تان رقم بزند. اگر تجربه‌ای از بستن افسار برای گربه دارید در بخش نظرات با ما و دیگران کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن