جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

0

بولداگ فرانسوی برای اولین بار درصدر محبوب‌ترین سگ‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. به این ترتیب برای اولین بار در 31 سال گذشته، مردم آمریکا یک نژاد سگ محبوب جدید دارد.

American Kennel Club آمار ثبت‌نام درخواست سگ در سال 2022 را منتشر کرده و مشخص شده که پس از سه دهه حکمرانی نژاد «لابرادور رتریور» به عنوان محبوب‌ترین نژاد سگ در آمریکا، حالا بولداگ فرانسوی جای این نژاد را گرفته است.

بولداگ فرانسوی در 10 سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده؛ در سال 2012، این نژاد در لیست محبوب‌ترین سگ‌های آمریکا در جایگاه چهاردهم بود و حالا به رتبه اول رسیده است. ثبت‌نام برای دریافت این نژاد سگ از سال 2012 تا 2022 بیش از 1000 درصد افزایش یافته است.

10 نژاد محبوب سگ در آمریکا

در ادامه لیست محبوب‌ترین نژادهای سگ در آمریکا که از طریق بیش ‌از هفتصد هزار درخواست مردمی پذیرش داوطلبانه سگ به دست آمده را می‌خوانید:

  1. بولداگ فرانسوی/ French Bulldogs

  2. لابرادور رتریور/ Labrador Retrievers

  3. گلدن رتریور/ Golden Retrievers

  4. ژرمن شپرد/ German Shepherd

  5. پودل‌/ Poodles

  6. بولداگ/ Bulldogs

  7. روتوایلر/ Rottweilers

  8. بیگل/ Beagles

  9. داچشوند/ Dachshunds

  10. جرمن شورتهیر/ German Shorthaired Pointers
    بولداگ فرانسوی که فرنچیز نیز نامیده می‌شود، نژادی از سگ‌های غیرورزشی است که در قرن 18 میلادی در فرانسه از تلاقی بین سگ‌های کوچک بومی و بولداگ‌های کوچک ایجاد شد. بولداگ فرانسوی همتای کوچکی از خانواده بولداگ است، اما گوش‌های بلندی دارد که نوک آن‌ها گرد است و شبیه گوش‌های خفاش است. جمجمه‌اش بین گوش‌ها صاف است و بالای چشم‌هایش گنبدی شکل است. بولداگ فرانسوی یک همراه و نگهبان ارزشمند است که بین  28 تا 33 سانتی‌متر قد دارد و وزن ایده‌آل‌ش هم 13 کیلوگرم است.

نیازهای فعالیت بدنی بولداگ فرانسوی را می‌توان در یک حیاط کوچک یا حتی در یک آپارتمان برآورده کرد، البته اگر با پیاده‌روی روزانه تکمیل شود. برای مراقبت از این نژاد باید از گرمای بیش از حد جلوگیری کرد چون آناتومی براکی سفالیک (پوزه کوتاه) سگ باعث مشکلاتی در گلو و مجاری تنفسی می‌شود که میزان رسیدن هوا  به ریه‌ها را محدود می‌کند. این باعث می‌شود که نفس نفس زدن سگ کمتر موثر باشد و خنک شدنش را دشوار کند. بنابراین بولداگ‌های فرانسوی انتخاب خوبی برای آب و هوای گرم و مرطوب نیستند، مگر اینکه بیشتر در مکان هایی بمانند که درجه حرارت متوسط دارد. این نژاد از بازی کردن لذت می‌برد و توپ‌ها را تعقیب می‌کند اما ممکن است آنها را پس ندهد 🙂 بیشتر بولداگ‌های فرانسوی نمی‌توانند شنا کنند و باید مراقب افتادن آن‌ها در استخرها یا دیگر آب‌ها باشد.

بولداگ فرانسوی تمایل به خروپف و گاهی خس خس کردن دارد. علاوه بر این، این نژاد مستعد ابتلا به سندرم انسدادی راه هوایی براکی سفالیک BOAS است که می‌تواند باعث مشکلات تنفسی جدی شود. بولداگ‌های فرانسوی باید توسط دامپزشک از نظر علائم BOAS بررسی شوند.

خلق‌و‌خوی بولداگ فرانسوی

بولداگ فرانسوی برخلاف چهره و شهرت عمومی‌اش بازیگوش، محبت‌آمیز و نسبتاً پرانرژی است. بولداگ‌های فرانسوی به اندازه بازی کردن از آرامش لذت می‌برند و برای افراد مسن ایده آل هستند. این نژاد با کودکان نیز خوب است، تا زمانی که کودکان توانایی محدود سگ برای تحمل گرمای بیش از حد یا ورزش را درک کنند. بولداگ فرانسوی عموما سگ‌ها و افراد ناآشنا را می‌پذیرند اما در این مواقع چندان هیجان زده نمی‌شوند. آنها سگ‌های نگهبان نسبتا خوبی هستند اما سگ‌های محافظ ضعیفی هستند. فرانسوی‌ها نه جنگنده هستند و نه زیاد اهل پارس کردن هستند.

مشاهده
نگهداری از کدام نژادهای سگ آسان‌تر است؟ | معرفی بهترین نژادها برای صاحبان تازه‌کار سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن