جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

2

تماشای فیلم از جمله پرطرفدارترین و بهترین کارهایی است که بسیاری از افراد در اوقات فراغت خود یا به صورت هدفمند انجام می‌دهند. علاقه به دیدن فیلم در کنار علاقه زیادی که بسیاری از افراد به حیوانات به ویژه سگ‌ها دارند، باعث شده که آثار جالبی ساخته شود که در آن سگ‌ها نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

بسیاری از این فیلم‌ها توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جلب کنند به ویژه که برخی از آنها براساس روایات و داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند. در ادامه سراغ 10 فیلم برویم که سگ‌ها نقش‌آفرینان مهمی در آنها بوده‌اند.

1- مارلی و من | Marley & Me

ژانر: کمدی-خانوادگی / زمان: 1 ساعت و 55 دقیقه
با بازی مارلی، سگ لابرادور رتریویر

در این فیلم اوون ویلسون و جنیفر انیستون نقش جان و جنی گرگان را ایفا می‌کنند که به تازگی ازدواج و به فلوریدا نقل مکان کرده‌اند. آنها خانه‌ای می‌خرند و به دنبال کار می‌گردند؛ در همین مسیر مارلی، یک لابرادور رتریور را به سرپرستی قبول می‌کنند که لحظه‌های بهتری بگذرانند، غافل از این که مارلی حسابی شیطنت می‌کند و با خراب کردن مبلمان خانه یا بهم ریختن کلاس‌های آموزشی، باعث دردسر آنها می‌شود. با این حال مارلی به مرور باعث رشد خانواده گرگان می‌شود و درس‌های مهمی به آنها می‌دهد.

2– بتهوون | Beethoven

ژانر: کمدی-خانوادگی/ زمان: 1 ساعت و 27 دقیقه
 با بازی بتهوون، سگ سنت برنارد

این فیلم کمدی در مورد بتهوون، سگ سنت برنارد و خانواده‌اش است که در حومه شهر زندگی می‌کنند. صاحب بتهوون در ابتدا نمی‌خواسته او را به سرپرستی قبول کند، اما به مرور به او و خانواده‌اش علاقه‌مند می‌شود و این علاقه تا جایی پیش می‌رود که بتهوون کنار صاحبش می‌خوابد. بتهوون به انسان‌های مختلفی کمک می‌کند؛ پیش کودکی می‌رود که به خاطر عینک زدن مورد آزار قرار گرفته و جان دختر جوانی را از غرق شدن نجات می‌دهد. در یک اتفاق، فرد شروری که حیوانات را مورد آزار قرار می‌دهد، بتهوون را تا نزدیکی مرگ می‌برد اما پشمالوی قوی نجات پیدا می‌کند. این فیلم که توسط برایان لوانت کارگردانی شده به قدری زیبا و لطیف است که بسیاری از افراد که از سگ‌ها خوششان نمی‌آمد را عاشق سگ‌ها کرده‌است.

مشاهده
سگ و گربه می‌توانند شیر پاستوریزه بخورند؟

3– 101 سگ خالدار | 101 Dalmation

ژانر: کمدی-خانوادگی / زمان: 1 ساعت و 43 دقیقه
با بازی پردیتا و پونگو و 99 سگ دالماسین دیگر

آنیتا یک طراح لباس است که با راجر، یک نویسنده بازی‌های رایانه‌ای ازدواج کرده و به همراه پردیتا و پونگو، سگ‌هایشان و 15 توله بانمک آنها زندگی می‌کنند. رئیس آنیتا، کرولا دی ویل، که همیشه به دنبال تولید کت و لباس از پوست دالماسین‌ها بوده، سگ‌های آنیتا و راجر را می‌دزد و با خودش به خرابه‌ای می‌برد تا بتواند از پوست آنها استفاده کند. آنیتا و راجر به دنبال پیدا کردن سگ‌هایشان می‌روند و در این راه از یک کولی و یک لابرادور هم کمک می‌گیرند تا پردیتا، پونگو، بچه‌هایشان و 84 سگ دامالسین دیگر را نجات دهند، هرچند که کرولا دی ویل به این آسانی تسلیم نمی‌شود.

4GREYFRIARS BOBBY

ژانر: درام-خانوادگی/ زمان: 1 ساعت و 31 دقیقه
با بازی بابی، سگ اسکای تریر

این فیلم نسخه سینمایی از داستان GREYFRIARS BOBBY است که داستان یک سگ اسکای تریر را روایت می‌‌کند که به عنوان حیوان خانگی با یک کشاورز اسکاتلندی و همسرش زندگی می‌کند. بابی، به چوپان پیری که در آنجا زندگی می‌کند علاقه زیادی دارد و بعد از کارش همیشه او را همراهی می‌کند. چوپان پیر که فقیر و تنهاست در مسافرخانه‌ای از دنیا می‌رود و پس از آن بابی شب‌ها به کنار مزار اون می‌رود. نگهبان قبرستان مدام سعی می‌کند بابی را از آنجا بیرون کند، اما بابی هربار راه جدیدی برای خودش پیدا می‌کند. این سگ با کودکان آن محله ارتباط خوبی دارد اما چون بدون مجوز به محله وارد می‌شود، جانش به خطر می‌افتد. در این وقت کودکان به کمک بابی می‌آیند و …

مشاهده
چرا سگ من به شدت نفس نفس می‌زند؟

5– بولت | Bolt

ژانر: خانوادگی-ماجراجویی / زمان: 1 ساعت و 36 دقیقه
با بازی بولت، سگ سوئیس شپرد سفید

این انیمیشن داستان بولت یک سگ سوئیس شپرد سفید را نقل می‌کند که یک سگ نمایشی است و معتقد است قدرت‌های ماورایی و فوق‌العاده‌ای دارد. بولت که صداپیشگی نقشش را جان تراولتا به عهده دارد، برای نجات همبازی خود ،پنی، با صداپیشگی مایلی سایرس، از یک تهدید، سفرهای بین‌المللی خود را آغاز می‌کند. بولت در این انیمیشن به قدری محبوب شد که بعدها در انیمیشن‌های Big Hero 6  و Frozen II هم نقش‌آفرینی کرد.

6– شلوار اشتباهی Wrong Trousers

ژانر: فیلم کوتاه کمدی / زمان: 30 دقیقه
با بازی والاس و گرومیت

در این داستان تولد گرومیت است و او فکر می‌کند که والاس تولدش را فراموش کرده‌است. به خاطر صورت‌حساب‌هایی که توان پرداختشان وجود ندارد، والاس فکر پریشانی دارد اما این باعث نشده که تولد گرومیت را فراموش کند. والاس دو هدیه به گرومیت می‌دهد؛ یک یقه و یک شلوار قدیمی تکنو روبات سابق ناسا. والاس برای بهبود وضعیت مالی خود یک اتاق خانه را اجاره می‌دهد اما مشخص می‌شود که مستاجر جدید یک متهم تحت تعقیب به نام Feathers است که متوجه می‌شود شلوار گرومیت توانایی ویژه‌ای دارد و تصمیم می‌گیرد از آن سواستفاده کند…

7– هاچی | Hachi; A Dogs’s Tale

ژانر: درام-خانوادگی / رمان: 1 ساعت و 33 دقیقه
با بازی هاچی، سگ آکیتا

این فیلم اقتباسی از زندگی یک سگ به نام هاچیکو است که به خاطر وفاداری به صاحبش در ژاپن و سراسر دنیا شناخته شده است. هاچی هر روز صاحبش را تا ایستگاه قطار همراهی می‌کرد و ساعت 5 بعدازظهر برمی‌گشت. یک روز صاحب هاچی به محل کارش می‌رود و آنجا به دلیل سکته، فوت می‌کند. پس از آن هاچی به مدت 10 سال تا زمان مرگش هرروز در ایستگاه قطار منتظر صاحبش می‌ماند.

مشاهده
ترفندهای ساده برای عکاسی از سگ و گربه

8– روباه و سگ شکاری | The Fox And The Hound

ژانر: درام-خانوادگی / زمان: 1 ساعت و 23 دقیقه
با بازی کوپر، سگ بلادهاند

این انیمیشن براساس رمانی نوشته دانیل پی مانیکس ساخته شده و داستان دوستی یک روباه قرمز به نام تاد و یک سگ شکاری به نام کوپر را روایت می‌کند. آنها تلاش می‌کنند علی‌رغم انتظار و غرایزشان با هم دوست بمانند اما زمانی که بزرگ می‌شوند شرایط طور دیگری پیش می‌رود.

9–  Homeward Bound: The Incredible Journey

ژانر: خانوادگی-ماجراجویی / زمان: 1 ساعت و 24 دقیقه
با بازی شادو، سگ گلدن رتریور

داستان این فیلم در مورد سه حیوان است که فکر می‌کنند در یک مزرعه رها شده‌اند و سعی می‌کنند راه خود را به خانه پیدا کنند. شادو با چنس، یک سگ بولداگ خودخواه و ساسی، یک گربه هیمالین هم مسیر می‌شود و در این راه از حمله یک شیر کوهی و یک خرس سیاه نجات پیدا می‌کنند و از یک آبشار رد می‌شوند. آنها در این مسیر درس‌های زیادی یاد می‌گیرند و حتی جان یک دختر به نام مولی را هم نجات می‌دهند.

10– جادوگر شهر اوز | The Wizard Of Oz

ژانر: فانتزی-موزیکال / زمان: 1 ساعت و 42 دقیقه
با بازی توتو، سگ کرن تریر

این فیلم از رمان معروف جادوگر شهر اوز اقتباس شده که در سال 1900 توسط ال. فرانک باوم نوشته شده‌است. داستان این فیلم نشان می‌دهد که دوروتی و توتو که از طریق یک گردباد به سرزمین جادویی اوز رسیده‌اند، سعی می‌کنند راهی به خانه پیدا کنند.

منبع: adaptil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ذخیره پست
پسندیدن